vrijdag 8 september 2023

Gat

Lege flessen automaat buiten gebruik namelijk. Sta je daar met je tas vol flessen. Nou ja, dan maar weer mee terug naar huis; het is niet anders. 

Jemig.....ik kom tot niets....alsof ik een soort van leeggelopen ballon ben. Sta op tijd op, lever geen flessen in dus, ga naar huis, doe een taakje voor mijn moeder (oh..ik word daar helemaal ingezogen, valkuil, valkuil!!!!!!! Halve dag mee bezig, nu houd ik van cijfertjes, maar joh....stop daar nou eens mee)

 Dan kak ik een beetje in. Hang nog een gekleurde was op, maar dat was het dan wel. 

Nul leuke ideetjes momenteel (en nee...ik vraag ook niet om ideeen) en voel me een klein beetje Bor de Wolf. 

Vind mijn wereld te klein, te saai, te stom te ...weet ik veel. En de enige die dat weer kan veranderen ben ik. 

Dus aan de bak Citroen! Aan de bak. Zelfs vakantie is werken zo voelt het.

Als eerste vanochtend de slopen gestreken. Dat geeft altijd een prettig gevoel. Iets gedaan te hebben. Daarna op zoek naar een 'afstandshouder' voor de fietstassen. Online gezocht wat ik kan doen om die tassen niet meer tussen de spaken te laten komen en dit is de oplossing. Een U-buis, maar dan rechthoekig van ijzer die in de sleuf in de fietstas past. Afstandshouder heet zo'n ding.

Eerste winkel die online dit zou hebben, was opgeheven. In een naargeestig jaren 70 winkelcentrum, waar alles opgeheven was, alleen de supermarkt zat er nog. Dus doorrijden naar de volgende, die ook dat merk tassen verkocht. Ja, dat hebben wij. En de fietsenmaker vroeg of hij het ook even direct zou monteren. Ben gewend altijd alles alleen te doen (en kunnen), dus graag! Oh Joop...ik krijg 'm niet erin...

Joop kwam en zei al dat Piet wel vaker moeite had het gat te vinden. Tja, Joop, daar kan ik wat op zeggen, maar daar is het nu te heet voor. Maar moest wel gniffelen. 

Voor maar 4,25 ben ik geholpen. Online allemaal veel duurder. Dus kijk of je fietstas sleuven heeft en dan snap je nu waarvoor die zijn. Mijn fietstassen staan nu wijdbeens.

Doorgefietst naar de grote bibliotheek. Was op zoek naar een boek maar wordt altijd een beetje gek van hoe ze daar alles op tafels hebben liggen en ik nooit weet of het nou op een showtafel ligt of in een rekje staat. Ik reserveer het boek wel, dan kan ik het gewoon afhalen. Niet moeilijk doen. Wel nog 3 andere boeken meegenomen. Eindelijk tijd om te lezen!

Thuisgekomen heerlijke IJskoffie gemaakt. En dan mag ik de rest van de dag lekker lezen of een beetje rommelen in de tuin, maar daar is het nu nogal heet. 

Siesta-tijd. Voel nou eens dat je vrij bent, vrij hebt en er moet niets.  Kost me meer moeite dan ik toe wil geven - Loskomen van werk.

Maar eind van de middag nog even achterin de tuin in de laatste zon zitten lezen met een heerlijk drankje erbij, oranjegekleurd met een Italiaans tintje. Dat voelt wel ontspannen. En het geluid van ijsblokjes in je glas. Met dank aan inspiratie van een vriendin over de grens. 

En een blokje door het bos fietsen, waar het onder de bomen heerlijk koel is. Alle bankjes bezet, door uiteraard weer stelletjes, dus door en door. Waarheen, waarvoor.





6 opmerkingen:

izerina zei

Wat een ellende die flessen. Want dan kunnen er ook geen nieuwe boodschappen bij

Lot zei

Van mijn zus hoorde ik ook zo'n futloos verhaal. Zij zit in de bijstand, dus nooit vakantie. Ze heeft het gevoel dat ze nooit iets leuks doet, terwijl ze zo vaak weg is naar activiteiten, met vriendinnen, met haar ex-man of met de museumkaart.
Als we bellen heb ik zelden iets te vertellen dat wat in in en om het huis heb gedaan, en zij waar ze overal geweest is. Als ik haar daar op wijs, zegt ze oh ja dat was ik even vergeten

nicole orriens zei

Wat goed hoe je vervolgens ritme in je dag hebt gebracht en jezelf op die manier hebt geholpen om je weer beter te voelen!

Mevrouw Niekje zei

Het fijne aan vakantie vind ik het lummelen zonder schuldgevoel. Normaal is het weekend, mijn enige twee vrije dagen per week, gevuld met een boel 'moeten. Ik moet natuurlijk niet echt van alles, maar als het niet gebeurd is het ook vervelend: de was, een paar boodschappen, naar de bieb, mealprepping... In de vakantie verdeel ik dat over de dagen en als ik er geen zin in heb doe ik het niet. En die vrijheid vind ik wel fijn. Maar misschien voel je druk om iets te doen omdat je niet vaak en niet heel lang vakantie hebt? Ik heb makkelijk praten met 6 weken zomervakantie!

mrs H. te B. zei

Ik hoop.dat je vakantie nog zo lang duurt dat je nog in de vakantie modus gaat komen?!!!!

PetraIk zei

Op mijn werk prikken we bloed bij mensen, indien nodig aan huis. Aantekening bij de gegevens van een bepaalde meneer van 78 jaar: als we na 10 uur langskomen voor het prikken, kan het zijn dat hij bij de buurvrouw (van nummer 78) op de koffie is. Ik heb wel het vermoeden dat we hier met een levensgenieter te maken hebben.