vrijdag 15 september 2023

Heksen

Naar de plaatselijke Kringlopen geweest. Wist eigenlijk niet zo goed wat ik zou willen doen, maar in ieder geval de hort op! 

Was op zoek naar een smal tafeltje en nog dicht ook, dus eigenlijk een kastje, maar alles was te breed, te log, te lelijk of mwoah. In beide Kringlopen. Vond het daar best wel druk voor een doordeweekse dag. Ook even naar de doe-het-zelf zaak gegaan, maar daar waren ze net alles opnieuw aan het indelen en neerzetten, dus daar was ik snel uit. 

Wat fotolijstjes gehaald, een leuke puzzel van Pluk van de Petteflet voor de kleinkinderen en het boek De heksen van Roald Dahl. Oude vertaling dus nog lekker politiek incorrect. Lijkt me nou een leuk boek voor mijn oudste kleindochter straks. En kon het niet laten om er zelf ook in te lezen. Heerlijk boek.


"Echte heksen hebben doodgewone kleren aan en zien er net zo uit als doodgewone vrouwen. Ze wonen in doodgewone huizen en hebben doodgewone banen."

9 opmerkingen:

Luz zei

....of zitten in de politiek

izerina zei

Glimlach om het commentaar van Luz

Helena zei

Ik ken ook "heksen" en die kom ik in het gewone leven af en toe tegen. En het zijn altijd vrouwen. haha.

mrs H. te B. zei

Ik heb iets met heksen. Dat waren gewoon eigen-wijze vrouwen, en dat probeer ik zelf ook te zijn!!

nicole orriens zei

Wat een fijne vondsten bij de kringloop! Vooral dat boek Heksen vind ik prachtig.

pourquoi pas ??? zei

Ja klopt helemaal over die echte heksen, er is niets aan ons te zien ;-)

miekequilt zei

Heb je de film gezien? Die is echt heel goed! Lekker griezelen.

Mevrouw Niekje zei

En echte heksen fietsen naar hun werk, gaan naar de sportschool, zijn dol op roomijs, hippe kleding en mooie boeken!

Bertiebo zei

Goede vondsten! En nu wil ik de heksen ook weer eens lezen.