vrijdag 1 september 2023

Pfffffff...hou vol!

Nog een dag werken en dan eventjes vrij. Het lijkt wel steeds drukker te worden. En dat is ook zo. Voorheen was er nog een back-up voor mijn vaste vrije dag. Dat was of een stagiaire of een medewerker die mijn werk ook kon doen (voormalig stagiair). En tijdens vakanties was dit ook geregeld.

Nu is er niemand. Kennelijk niet bedacht dat dit mensch ook wel eens een vakantie zou willen hebben. Nou, zeg maar nodig heeft!  Dat ik er de hele zomervakantie ben, dat is niet geheel vrijwillig. Moest een collega van een andere vestiging vervangen voor een speciaal project (mijn oude werk, dus dat was wel leuk, maar ook weer tijdrovend). Zat te wachten op bericht dat er toch een stagiair zou komen. Inwerken en wegwezen. Maar niemand. Niemand gevonden voor het komende jaar, zegt men.

Dus toen ik dit hoorde direct wegwezen geboekt. 

En nu een beetje rare reactie. Wie gaat jou dan vervangen. Niet mijn probleem. Ik ben geen manager he...En uit nijd boekte ik nog wat dagen langer. Zo dan.

De aanmeldingen blijven maar binnenkomen. 

Ik zag al - was niet de bedoeling, maar moet je maar niet mij op de cc van die mail zetten, hoe blij de dikke deur was met het aantal aanmeldingen. Dat het zo lekker veel was. En het maar steeds meer leek te worden. Maar dan ook niet de conclusie trekken dat er iemand bij moet. 

En nu moet ik ook nog weer eens van plek wisselen, want de leidinggevende wil een jonge medewerkster beter in de gaten houden. Die nu achterin de kantoortuin zit (net als op school, lekker achterin, kan je keten en daar haar eigen ding doet. Soms is ze er - naar eigen zeggen - om 07.00 uur, soms verslaapt ze zich en komt ze na 09.00 binnenrollen, veel prive-zaken op de telefoon, zoals alle twintigers aan hun telefoon geplakt zitten. Dus zij komt nu naast mij te zitten, maar of ik dan kon opschuiven dan kon hij beter een oogje op haar houden. Kinderachtig gedoe. Slechte manier van leidinggeven. Oogje op haar houden. Welke managementopleiding heeft hij gevolgd?

Wat het met mijn concentratie doet? Geen idee, maar ik vrees met grote vreze. Ook zij praat hard en veel en ik trek dat niet (meer). 












5 opmerkingen:

liesjedeventer zei

Wat stressvol voor jou, Cellie! Ik hoor overal om me heen dat er zo moeilijk aan personeel te komen is, en dat lijkt bij jullie ook het geval te zijn.

Nicole Orriëns zei

Wat vervelend zeg! Maar heel goed dat je nu die vrije dagen hebt gepakt. Dat heeft een mens toch ook nodig.

Anoniem zei

Wat leuk. Waar ga je heen
Er komt mooi weer aan.
Marijke

Mevrouw Niekje zei

De managementtraining 'ik bespreek het met anderen, behalve met de persoon zelf'. Zo'n leidinggevende heb ik ook wel eens gehad. Durfde niemand aan te spreken op verkeerd gedrag, maar klaagde er ondertussen tegen anderen over.

Lot zei

Schooltje spelen dan maar met de telefonerende stagaire, inleveren als je binnenkomt en doen waarvoor je betaalt krijgt.