donderdag 14 september 2023

Heel groen gras

Geen geel zomergras, maar nog steeds heel erg groen. En een beetje te lang, dus stond op mijn lijstje wat ik zou kunnen doen vandaag grasmaaien. 

Weinig puf moet ik zeggen, lijkt wel alsof ik ergens enorm van moet bijtrekken, dus ik laat het maar even toe. Kennelijk nodig. Saaie vakantie? Ja, best wel, maar niet genoeg energie om er meer van te maken. 

Even iets gedaan waar ik toch altijd blij van word; de was. (U kunt nu lachen!) De zomerflodderbroeken en de topjes. Heel laat hoor en het duurde ook nog eens lang voordat de zon ging schijnen hier. Eerst nog een beetje motregen. 

Beetje tuinieren, beetje lezen, was ophangen, de redelijke zware handmaaier uit de schuur gehaald en zag dat ondanks het zonnetje, de ondergrond nog vochtig was. Maar wat ruikt het lekker, dat vers gemaaide gras. En wat hindert het dat ik er redelijk lang over doe. Niemand staat met een stopwatch op de stoep om me een standje te geven. Heerlijk gezicht dat heel groene gemaaide gras. En overal spinnenwebben. Wat aangeeft dat het toch echt herfst is. En geen zomer.

Daarna met het laatste beetje zon in de tuin, nog even verder gelezen in een bibliotheekboek. Erg mooi. Mooie zinnen ook. 

Pasta gemaakt met vegetarische spekjes, (verrassend smakelijk!) verse spinazie en tagliatelle. Heel simpel. Wel lekker.


8 opmerkingen:

izerina zei

Misschien heb je "dat saaie"nodig

Bertiebo zei

Het is nog geen herfst!!!! Zelfs nog niet de meteorologische. Maar ja, dat-ie komt is wel duidelijk.

Elly zei

Lijkt me een heerlijke staycation.

Mevrouw W. zei

Blijkbaar heb je de rust en het 'niks doen' toch nodig. En ik kan me daar wel iets bij voorstellen zoals je altijd over je werk en het reizen met het ov schrijft.

johmar zei

En toch is dat wat vakantie voor mij meestal is, gewoon lekker doen waar,wat en wanneer jij iets wil.Zelfs al houd dat in gewoon lekker niks.
Al staat er voor mij wel een weekje weg gepland, ik ga morgen met mijn dochter een weekje naar Terschelling, maar ook daar gaan we buiten een paar activiteiten, mijn dochter wil graag paardrijden op het strand en in de duinen, ik niet trouwens , maar verder gewoon af en toe uit eten, lekker fietsen en uitwaaien op het strand en verder? we zien wel, hopelijk houd het mooie weer nog een beetje aan al hoeft het echt geen 25 graden of meer te worden en een enkele bui overleven we ook wel.

Luz zei

Je moest eens weten hoe ik snak naar zo'n vakantie als jij hebt...

johmar zei

Even een kleine invulling als het gaat om vakantie vinden de meeste mensen het pas vakantie als ze weggaan. Voor mij is het de eerste keer in ruim 20 jaar dat ik op vakantie ga. De andere jaren bleef ik gewoon thuis en kwam heerlijk uitgerust weer op het werk. Om mij heen hoor ik alleen maar dat ze eigenlijk al weer aan vakantie toe zijn, want veel gedaan dus wel genoten, maar niet lekker bijgetankt.

mrs H. te B. zei

Ik vind je vakantie heel lekker klinken! Beetje rommelen, uitrusten, een keertje weg... Perfect toch?