zondag 8 mei 2022

Betalen voor nu (nog) gratis podcasts

Hoera, zo wordt her en der aangekondigd dat men nu alleen nog maar achter een betaalmuur gevonden kan worden door het grote publiek. Hoera voor wie dan?

Snap wel dat dit waarschijnlijk meer gaat opbrengen voor de heren en dames podcastmakers, maar hoe onafhankelijk blijf je dan nog?

En...alweer een extra abonnementje erbij voor iets wat voorheen 'gratis' was. Ook vreemd dat als je je programma eerst als radiorubriek maakt en dit daarna in podcastvorm giet, je voor die laatste vorm moet betalen als luisteraar.

There is something rotten in the state of Denmark.



4 opmerkingen:

ella zei

Ik luister vaak naar podcasts maar als ik er een abonnement voor af moet sluiten dan zou ik dat niet doen, weer iets waar je aan vast zit. Ik heb me wel eens afgevraagd waarom al die podcast makers er zoveel tijd in steken zonder dat dat merkbaar geld oplevert.

Anoniem zei

Alles draait om geld.

Anoniem zei

Ik luister graag, maar er zijn veel podcasts waarvan de geluidskwaliteit te wensen over laat.
Ben zeker niet van plan om er voor te gaan betalen.
Merel

Lot zei

Soms begin ik aan een podcast maar heb zo'n hekel aan de irritante achtergrondgeluiden. Soms is een deel vd tekst niet te verstaan omdat de geluiden wel wat zachter gaan maar niet snel genoeg Dan haak ik af