zondag 29 mei 2022

Pluk de dag

Zoonlief appte of ik zin had om even bij te kletsen onder het genot van een kop koffie ergens op een terras in zijn woonplaats. Appte terug dat me dit een goed plan lijkt, maar niet al te vroeg graag, want moest even bijtrekken vanwege 2 dagen oppassen.

Hij ging eerst sporten, dus ik ging, met de bus richting die mooie stad aan het Spaarne, het water waarop ook het terras van het koffietentje op uitkeek. Vond gelukkig nog een tafeltje met 2 lege stoelen en liet hem weten dat ik er al was. De zon scheen al lekker. Wat een mooie plek daar. En door al die boten op het water kreeg ik een instant-vakantiegevoel. 

Zag zoonlief op zijn fiets eraan komen. Hij zag mij niet, liep naar binnen en weer naar buiten en pas toen zag hij mij bij het water zitten. En op dat moment kwam er ook een plekje op een bankje met dik kussen en naast een glazen schot vrij, dus ik verhuisde daarheen. Uit de wind en achter glas.

Fijn bijgepraat en zaken gehoord waar ik al een voorgevoel van had. Had gelukkig ook mijn miniflesje zonnebrand bij me, want opeens scheen de zon toch wel vrij uitbundig. Heerlijke plek en fijne zoon ook. Is goed bezig met de zaken qua toekomstdingen op een rijtje te zetten. Leuk en interessant om te horen. 

Na een paar uurtjes braken we op en ik merkte dat ik zo stijf als een oude plank was geworden door het toch wel harde bankje en erg lang zitten. Gelukkig toen ik het straatje inging waar de Dille& Kamille zat en daar een super schattig gietertje zag en een schort voor in de keuken. Mocht ik aanschaffen van mijzelf.

Werd blij van hoe herkenbaar het assortiment nog steeds is, daardoor trok die stijfheid weer weg (of ik verlegde de aandacht) en liep ik niet meer als een oud stram wijf. Nou ja...dat nog wel, want ik ben een oud wijf tenslotte. Met iets te weinig ontspanning momenteel vind ik zelf. Dus dit uitje was heel welkom. 

En alweer bij diezelfde bushalte als de laatste keer dat ik hier was, geen bus. Route is omgelegd. Dus maar aan de overkant eerst via een omweg naar het station de bus naar huis gepakt. Ik had toch geen haast, want nul afspraken en niemand die thuis met smart op me zit te wachten, dus nog wat langer erover doen; maakt niet uit. 

Nu eens niet de was doen op zaterdag en daarna de weekboodschappen inslaan. Kan allemaal ook op een andere dag en boodschappen had ik trouwens nog genoeg in huis. Vandaag hoop ik straks te mogen genieten van  de F1 in Monaco. En vanochtend alle wintertruien en dikke vesten naar zolder opgeruimd. Plaats voor zomergoed. (Alsof ik daar rekken vol van heb!). En de tuin kan ik ook vrij weinig in doen in verband met de schilders.

Moet van mijzelf minimaal een sollicitatie eruit gooien vandaag. Minimaal. Dus toch nog wat dingen te doen, maar ik hou het luchtig. 

Pluk de dag en zet de verandering van zaken die je niet bevallen in gang. 



Afbeelding van Faby Green via Pixabay 




4 opmerkingen:

Kliefje zei

Sollicitatie voor een leuke baan? Hoop het zo!

Iris Papilio zei

Toch uitkijkend naar een andere baan? Zal je vast lukken! Succes!
En heerlijk even bijpraten met je zoon, lief dat hij daar ook aan denkt om even gezellig samen te zitten op zo'n mooi plekje! Je hebt je zaterdag weer goed benut! 🦋

Mevrouw Niekje zei

Weer goed bezig hoor! Zon? Waar dan? Hier in de Randstad een magere 13 graden, regen en geen zon gezien. Succes met de sollicitatie!

Anoniem zei

Jij lijkt mij een geweldig leuke en intelligente vrouw.
Ik lees graag jouw stukjes.

Hartelijke groet,

Yvonne