woensdag 28 september 2022

Brei 'm erin

Zag een aflevering van Miss Marple en bij die aflevering had ze zo'n schattig ouderwets bedvestje aan. Om je armen en bovenkant warm te houden. Handig als je aan het lezen bent in bed, want dan steekt dat juist boven het warme dekbed (of in haar tijd, de dekens en laken) uit. 

Liep al veel langer met het idee om zoiets te maken voor mijzelf. Maar een polsblessure maakte dat ik al lang niets meer maak. Plus de lauwe ontvangst van zelf gefröbelde dingen. Dat deed het plezier in zelf iets bedenken en uitvoeren ook al stukken minder ervaren.

Maar nu had ik zo genoeg van dat lamlendige en ik weet hoeveel plezier ik ervaar van wel 'nuttig' bezig zijn met mijn handen. 

Toch maar garen gekocht. Geen echte wol hoor; dat trekt Bruin niet en bovendien is het niks dan is er geen man overboord qua investering. Wil zo graag weer iets 'doen', vooral nu het tuinseizoen zijn rustperiode nadert. En hou ik mijn handen bezig met iets, kan ik niet gaan snaaien. En kan niet zo goed tegen zitten en niets doen. Dat maakt het hebben van een tuin onmogelijk. Altijd wel iets te doen, maar dat is dus straks minder.

Fijn en rustgevend dat breien (Oma spreekt!). Vooral met helaas toch een net afwijzing ontvangen op een vacature waarvan ik dacht dat ik daar prima zou passen. Ooit betaalde die afdeling mijn uitkering. Kan ik nu waar voor hun geld leveren. Maar wel een mooie afwijzingsbrief. Daar hebben ze over nagedacht.

Dus maar weer doooooooooooor solliciteren. Zo jammer. Wil zo graag mijn baan op kunnen zeggen. 

Werd van de week om 03.00 uur wakker en zelfs Maarten van Rossem kon me niet terug in slaap krijgen. Uiteindelijk viel ik net een uur voor de wekker om 05.30 uur ging weer in slaap, maar snapte niet dat ik toch tamelijk wakker door de regen naar de bushalte fietste. En op de terugweg wederom in de keiharde regen. 

Moet mijn best doen om de moed er maar in te blijven houden. 






7 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Leuk dat je weer aan het breien bent en om iets voor jezelf te maken. Wel jammer dat je niet aangenomen bent, ik blijf voor je duimen!

Anoniem zei

Een bedvestje, dat idee had ik vorig jaar ook. Bedenk nu dat het bij een idee is gebleven, want geen bedvestje hier 🙂. Weet nog wel dat een patroontje niet makkelijk te vinden was.
Maar ook wel (weer) aan het breien, een mystery blanket. Niet zoveel mystery aan, want alle patroontjes zijn bekend. Met bolletjes wol uit diverse filialen van de drogist met een K.

izerina zei

Mijn oma had ook zo'n bedvestje. Je zou denken,dat ze in deze tijd weer populair zouden worden.

Bertiebo zei

Ja dat snap ik, dat je nu even echt je best moet doen om de moed erin te houden. Maar dat gaat je lukken! Benieuwd naar je a.s. bedjasje

pourquoi pas ??? zei

Jee wat een gedoe voor je met dat klote werk en dan ook nog dit weer. Door weer en wind zullen we maar zeggen. Teken je helemaal niet meer? je kan dat zo goed. Ik denk altijd als ik het zo kon zou ik niets anders meer doen maar breien is vast ook leuk.

Mevrouw Niekje zei

Bedvestje... mij zei het niets maar gelukkig is daar Google. Handig hoor, en knap dat je het zelf kan maken. Ik kan niet breien of haken of borduren. Wel punniken!
Oh wat jammer van de baan die niet voor jou is! Ik gun je zo dat je je ontslag kan nemen bij je huidige werkgever (from hell). En ik begrijp dat je er zo doorheen zit. We steunen je en gunnen je een leuke job, ik heb het al eerder gezegd: je lijkt mij een heel fijne collega!

Iris Papilio zei

Leuk zo'n bedvestje, ik heb er ook wel over gedacht want ik lees altijd 's avonds nog in bed. In Zeist was de slaapkamer ook erg koud in de winter. Maar ik deed dan gewoon de trui die in de was moest nog 2x een uurtje aan. Nu is de slaapkamer bijna niet onder de 20 graden te krijgen, dus red ik het wel gewoon met een sjaal.

Jammer Cellie, dat die baan niet door ging. Ik snap het, je hebt een baan, maar niet naar je zin meer, dus ik hoop dat de volgende waar je solliciteert je een kans geeft! Wat zul je blij zijn. Succes! 🍀🦋