maandag 4 september 2017

Zin

Heel fijn dat zowel mijn dochter als ik hetzelfde leuke winterjasje voor haar dochter in gedachten hadden. En ik 'm alvast had gekocht dit weekend. Zij wilde 'm kopen,  maar de maat was er niet meer. Echt te schattig, vooral natuurlijk omdat het nog zo klein lijkt. Maar alweer stukken groter dan de kleertjes die ze aankon toen ze net geboren was.

Image

Krijg direct kriebels om er een bijpassende sjaal bij te breien, met lieve hartjes erop. En van die leuke pluimpjes eraan. Haha! Ik vind het alweer fijn dat ik ergens zin in heb.

Ook heerlijk dat mijn zoon nog even langskwam. En ik me warm voelde worden door zijn aanwezigheid. En zijn mannelijke nuchterheid over zaken. Morgen zit hij weer ergens waar die mafkees van een wereldleider ondergrondse proeven doet. Brrrr.

Dan ben ik maar een sentimentele muts, maar die contacten met hen zijn de dingen die er echt toe doen.

Verder lekker de was buiten kunnen drogen, in de zon de (bijna) gratis ochtendkrant gelezen met een vers kopje koffie erbij uit eigen filtermachine. En hoppa de klikko aan de weg. Alle buxusplanten die ik deze 2 weken weghaalde ook weer weg in de klikko (dus niet in de groenbak vanwege besmettingsgevaar).

Mijn Flylady taak voor vandaag gedaan (het fornuis lekker boenen en de pitten even laten weken en schoonmaken), naast nog wat andere zaken. Zo heb ik me voorgenomen alle voorraadmandjes (ik heb mijn voorraadkast met mandjes ingedeeld) door te nemen en weg te doen wat over datum is (ver over datum dan he). Soms weet ik niet eens meer wat ik nog heb en even opnieuw indelen is weer goed voor voorraadbeheer en mijn gevoel dat ik lekker bezig ben.

De voortuin ook weer gekuisd. Alles groeit zo enorm snel en dan lijkt het al snel een jungle. Met wat strak snoeiwerk ziet het er als een vooropgezet plan uit.

Niet omdat iemand me bovenstaande dwingt te doen, maar omdat ik mezelf dat gun. En omdat ik weet hoe heerlijk een voldaan gevoel is voor de gemoedsrust.




6 opmerkingen:

anna zei

Klinkt goed en vrolijk! Ken je het boek 'Verwilderen' van Romke van der Kaa? Als een tuin een strak randje heeft (een strakke heg, een scherp gestoken graskantje), dan doet het er niet toe hoe verwilderd de planten zijn daarbinnen zijn. Het lijkt dan zo bedoeld.

Anoniem zei

Klinkt stukken beter, voel je het zelf ook?

Nietzomaarzooo zei

Voor vandaag wel ja. En verder dan vandaag kan ik niet kijken.

Nietzomaarzooo zei

Het oog wordt afgeleid :)

Bertiebo zei

Ooh dat jasje, zo schattig.

Anoniem zei

Hoezo sentimentele muts, zo'n contact met je kinderen is toch heerlijk en inderdaad, die doen ertoe!

Ik ben het met je eens, dat als de klussen gedaan zijn, dat een voldaan gevoel geeft, dus ga ik ook maar eens aan mijn klussen beginnen ;)

Groet Lily