woensdag 15 januari 2020

Broodnodig

Een jongetje stond voor mij bij de supermarkt en had maar een ding. Een heel brood. Dus waarschijnlijk voor thuis.

Hij zocht zijn hele tas af en ik zag aan zijn hoofd dat hij baalde dat hij waarschijnlijk het geld was vergeten.

Dus zei ik tegen de dame achter de kassa, dat ik het wel voor hem betaalde.Vond het zo rot voor het kind. Hij was trouwens druk met voetbalplaatjes aan het verzamelen dus dan zou hij eerst weer helemaal naar huis moeten dacht ik.


Afbeelding van Mogens Petersen via Pixabay


Had vanochtend een man in huis. Iemand die kwam om het energie-label van mijn woning te bepalen. Er moesten dus allerlei metingen worden gedaan (met een modern meetapparaat) en hij zou tussen 08.30 en 11.30 komen. Had de afspraak al verzet naar een andere dag in verband met afspraken op de oorspronkelijk dag.

Maar dus zorgen dat ik op tijd mijn huis toonbaar had en mijzelf ook. Het hoeslaken wat hing te drogen, was droog en van het rekje weggehaald. Verder hing er geen was.
Besloot dus gisterenavond, voordat ik ging slapen, lekker te douchen in plaats van vanochtend en ook mijn haar te wassen. Daarna nog even in nachtkleding en een dik vest op de bank wat lezen en lekker ontspannen gevoel was dat. Beetje rozig van het douchen en weten dat er niets meer hoeft. En weten dat vroeger opstaan me ook ging lukken; ik kan dat!

Vanochtend wekker dus iets vroeger gezet dan normaal, want aan niets heb ik zo'n hekel dan haasten en vliegen. Dus rustig aan wakker worden en ik was op tijd beneden voor een lekkere kop warme thee en alles her en der opstarten.

Om 08.30 uur klonk de voordeurbel (ben nog steeds zo blij dat ik die bel gerepareerd heb) en een aardige man stelde zich voor, had een tablet in zijn hand en bedrijfskleding aan, dus ik vertrouwde het wel.

Had bedacht dat die afspraak waarschijnlijk rond 11.25 zou komen, dus dit valt allemaal reuze mee. Voelt alsof ik nu een vrije ochtend heb.

Grappige Flylady opdracht. Stel je bewaarde die ene sok nog omdat je denkt dat die andere nog wel terugkomt. Al een jaar lang. Beschouw het paar maar als officieel gescheiden. Dus die sok mag weg.
Huishouden met humor. Altijd fijn.

6 opmerkingen:

Bertiebo zei

Wat aardig dat je dat brood betaalde. Echt!

nicole orriens zei

Wat zal dat jongetje blij met je zijn geweest! Ik ben benieuwd welk energielabel je huis gaat krijgen.

Mirjam Kakelbont zei

Heel lief om dat brood voor het jongetje te betalen!
Ik koop meestal een aantal paar dezelfde sokken maar dan nog verdwijnen ze ergens in een Bermuda driehoek. Het grote raadsel van de sokken...

Kliefje zei

JA! Dat mysterie van die sokken. Bizar niet?
Je bent lief, met je brood.

PetraH zei

Mensen zoals jij maken de wereld de moeite waard.
En inderdaad een grappige opdracht. Dag sok :-)

Marlou zei

Ha, wat lief, dat je dat jochie hielp.
En wat betreft die sok... ik draag gerust twee verschillende sokken!

Groetjes!