zaterdag 10 juli 2021

Druk

Gisteren een enorm drukke dag op mijn werk. Zet om 08.00 uur mijn systemen aan en begin. 

Er was een spoedgeval wat ik niet had opgemerkt als spoed, maar gelukkig had een meer ervaren collega het gelezen en er wat mee gedaan, in ieder geval versneld. Er zat iemand fysiek op kantoor terwijl er een telefonische afspraak was (al tijdenlang vanwege Covid-19) en die had ik afgezegd want kon niet door gaan. Ging de client maar naar kantoor.

Mensen namen de telefoon niet op, rare gevallen waarvan niemand eigenlijk weet hoe dat aan te pakken. En pas rond 14.45uur had ik tijd om wat te eten. Zat ik gewoon thuis he...dus had alle gemak bij de hand. En toch geen tijd ervoor. Het schijnt dat op kantoor iedereen gewoon achter zijn bureau ondertussen even een bammetje eet, maar niet een half uurtje 'weg' is.

Verder zijn er wat collega's op vakantie dus minder opties om afspraken in te plannen en sommige worden vrijgesteld omdat ze het al te druk hebben en die pakken dan alsnog een case op. Of iemand die belt om informatie direct de volgende stap, terwijl ik net een half uurtje daarvoor afspraken maakte, bevestigde en me haastte om dit op tijd op de post te doen.

Dus gisteren met grote letters opgeschreven dat ik op tijd moest stoppen. Na 8 uur werken bij voorkeur. Dat lukte niet, maar wel redelijk vroeger dan de rest van de week. En dan ook echt alles opruimen, wegzetten en niet meer toch nog even....NEE. Weekend is nodig om op te laden en geheel andere dingen te doen.

Dus ik was wel moe gisteren na de werkdag. Niet echt energie om nog andere dingen te ondernemen.

En zo direct en waarschijnlijk morgen ook komen de kleinkinderen. Zouden er eigenlijk al moeten zijn, maar timing is altijd iets waar ik strikter in ben dan de meesten (dus laat maar los).
Daar heb ik enorm veel zin in, fijn dat mijn kleindochters komen. En dat het droog is, dus we kunnen ook buiten dingen doen. 

Voelde de hele week een beetje zo:


Weet niet of ik tijd heb om voor morgen wat te schrijven. Maar weet wel dat ik dit niet als erg prettig ervaar. Druk zijn (of druk doen).




2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Mens, wat een drukte. We zijn dat ook niet meer gewend hè, tenminste ik niet!

izerina zei

Geniet van je kleinkinderen en die andere leuke drukte