maandag 21 februari 2022

Schuilen voor de storm

 This life will never be without storms. Stop fearing the storm. Build your inner shelter.”

Yasmin Mogahed


Mooie tekst en die had ik even hard nodig. Na een tijd waarin ik te vaak aan mijzelf twijfelde. Zie ik het wel goed, was ik een goede moeder, ben ik een goede oma, doe ik dingen goed, ben ik het niet zelf die niet past op mijn werken overal, die een stoorzender is, ben ik wel leuk, aardig, professioneel en goed genoeg? Tot aan: kan ik nog wel autorijden? Snap ik dat nog? (jahahaaaaa....ik kan het nog en parkeer nog prima achteruit in in het parkeervak voor mijn deur).

Het hele repertoire kwam voorbij. Alsof mijn zelfvertrouwen verdwenen leek te zijn. Alsof ik mijn moeder hoorde zeggen dat alle Citroenen dement worden en kunnen niks. De kant van mijn vader dus. (Even ontnuchteren; ja ik ruik nog pindakaas en ja ik kan nog een klok tekenen op 10 voor 2).

Stop!

Terug naar de basis. Zorg goed beter voor mijzelf; anders kan ik dat ook niet voor anderen (wat ik kennelijk graag wil; een betrouwbaar iemand zijn). Wees dus ook betrouwbaar voor jezelf. Ook al voel je niet dat je dat waard bent. Soms tot het punt dat ik liever helemaal maar verdwijnen wil. 

Zoek naar de dingen die energie geven. Waar je altijd blij van werd. En wordt.




6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ach toch Cellie, nog steeds in selfdoubt? Je bent goed zoals je bent en vergeet nou even hoe anderen ( heel misschien) over je denken. Jij hebt een lastige familieachtergrond, toch 2kinderen goed grootgebracht, gewerkt en dat ook goed gedaan. Waarom altijd zoeken naar bevestiging van anderen? Vindt eerst die erkenning bij jezelf! Therapie is niet beklijft.

Anoniem zei

Therapie heb je al gehad, is daar niets van blijven hangen? Je kunt ook jezelf helpen met elke dag een half uurtje diep eerlijk schrijven over je gevoel en dat uitdiepen. Zou je graag wat vrede toewensen.

Marlou zei

Ha Cellie,

alvast heel goed, dat je alles opschrijft, hier op je blog.
Ik krijg wel steeds de gedachte: hoe kan ik haar helpen.
Maar dat kan ik niet... dat moet je helemaal zlef doen.

Ik heb heel veel aan gesproken meditaties gehad. Op CD's had ik er een aantal en ik luisterde er veel naar. Helend!

Als je wilt zoek ik een fijne voor je op.

Liefs, Marlou

klaproos zei

stop met luisteren naar dat stemmetje in je hoofd cellie...

je bent goed zoals je bent, met alles erop eraan en erin...
<3

izerina zei

Kan ik wel autorijden?"en ik heb juist bewondering voor je,wat je vrijdag fikste

Anoniem zei

https://www.leidschdagblad.nl/cnt/dmf20220222_61742868
Herkenbaar?
Marijke.