dinsdag 8 februari 2022

Twee voor Twaalf

Altijd leuk om te kijken of ik nog wat parate kennis heb. En als een kind zo blij als ik antwoorden heb. Dan roep ik die tegen het tv-scherm, wat het antwoord moet zijn, wat natuurlijk nogal zinloos is. En als Astrid dan het juiste antwoord geeft, dan ben ik altijd weer blij dat ik meer weet dan ik dacht. 

Goed opgelet bij Geschiedenis, diverse nutteloze weetjes onthouden kennelijk en al die boeken die ik verslonden heb over de jaren, artikelen die ik las, daarvan is dan toch wel iets blijven hangen. 

Fijn. 

Vooral als ik dan juich voor mijzelf. 

Tsja...iemand moet het doen toch?!

Nog meer mensen die dat doen? 



5 opmerkingen:

Jeanneke zei

Ja hoor, hier nóg zo iemand :>) Al heb ik geen tv, altijd nog genoeg momenten en redenen om voor mijzelf te juichen.

Elly zei

Wij zijn met zijn tweeën. Mijn man weet bijna alle antwoorden over planten en bloemen. Ook veel over techniek, natuurkunde enzo. Ik heb bijna iedere vraag over boeken en literatuur goed. Ook veel over geschiedenis. We kunnen ons wel opgeven maar ik ben bang dat we in de studio niet zo best uit de verf komen.

mrs H. te B. zei

Oh ja, ik roep mee! (IK was geschokt toen een vriendin meldde dat zij tijdens de uitzending mee opzocht - het gaat om wat je zo, uit je hoofd weet, toch?

Mevrouw Niekje zei

Al sinds we het volgen samen (nu ruim 20 jaar) kijken we ronde 1 op zaterdagavond en ronde 2 op zondagavond na het 8 uur journaal. En we doen fanatiek mee! Ik vind het altijd enorm jammer als het seizoen is afgelopen en we weer even moeten wachten, maar dan is het des te leuker als het weer begint!

Mevrouw Niekje zei

Dat laatste geldt voor ons ook, we blijven veilig vanaf de bank roepen! De verdeling van kennis is bij ons overigens net als bij jullie Elly!