vrijdag 12 april 2024

Advies

Ben bij het Juridisch Loket geweest en hun advies is om die aanvraag niet voor akkoord te tekenen. De rechter zal beslissen of de aanvraag ingewilligd wordt, dus er komt een zitting en dan kan ik dan ook mijn bezwaren laten horen. 

Bovendien kreeg ik van een jongere zus ook vragen en gaf zij aan sowieso niet van plan was dit te tekenen.

Dus broer krijgt 2 handtekeningen wel en 3 niet. Dat lijkt me toch ook wat zeggen. 

Natuurlijk denk ik na over wat mij dit brengt. Hommeles is er sowieso al en door te tekenen gaan wij niet als familie opeens in harmonie leven. 








10 opmerkingen:

Ina zei

Goed advies. Wel tekenen brengt ook niet de hemel op aarde met je familie. En die 'fijne' relatie met je moeder, zo geweldig is die toch ook niet? Goed dat ook een andere zus een standpunt inneemt. Groet, Ine

Janny zei

Simpelweg goed dat je naar het juridisch loket bent gegaan voor advies.
Zoals Ina zei: wel of niet tekenen maakt geen verschil in hoe je familie met elkaar omgaat.
Maar jij en je zus laten je niet zomaar voor de kar van je broer spannen.
Het heeft je al heel wat koppijn bezorgd en het zal zeker nog meer energie kosten, maar jij kiest bewust om je moeder recht te doen, hoe moeilijk jouw relatie met haar ook is.
En dat vind ik een dappere keuze.

liesjedeventer zei

Ik denk dat je eerlijk je mening mag zeggen, en je andere broers en zussen ook. Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, maar in overleg moet er toch een oplossing te vinden zijn? Lijkt mij?

izerina zei

Sterkte met de ellende na je verstandige besluit

nicole orriens zei

Wat fijn dat er dan zoiets als een juridisch loket bestaat waar je terecht kunt met vragen! Dit soort dingen vind ik altijd ingewikkeld.

Griemmank zei

Heel goed, dat je gegaan bent. Je krijgt objectief advies van deskundigen en dat is altijd het beste. Je ondertekent alleen iets als je het er helemaal mee eens bent en anders niet. Punt.
Ik vermoed dat deze broer de keutel heus wel gaat intrekken.

Griemmank zei

Heel goed van jou dat je gegaan bent. Daar zijn die loketten voor. In feite moet je nooit iets ondertekenen als je het er niet helemaal mee eens bent. Het zou zo maar eens kunnen dat broer zijn keutel intrekt. ;-)

Griemmank zei

Er ging iets fout en dus moest ik nogmaals iets schrijven. Haal er maar eentje weg, hoor :-)

Anoniem zei

Goed dat je eerst advies hebt gevraagd bij de juiste instantie!
Doen wat voor jou het beste voelt. Onenigheid is er toch al binnen jullie gezin, jammer genoeg.....
Marja

Anna Lines zei

Saamhorigheid is er in jouw familie ver te zoeken! Heeft jouw moeder ooit een testament gemaakt? Wijlen mijn man en ik hebben dat gedaan zodra ons oudste kind was geboren en hebben toen al onze executeur testamentair benoemd zowel als een voogd in geval wij beiden jong mochten sterven. Veertig jaar later en nog drie kinderen verder (de kinderen ware inmiddels meerderjarig en de executeur werd ziek) hebben we dit alles herzien en twee van onze kinderen, met hun toestemming, gezamenlijk tot executeur testamentair benoemd. In plaats van een familielid kun je ook een notaris benoemen. Enfin, pak een deskundige in de arm en zorg goed voor de administratie van je moeder.
Dat maakt voor overzicht voor jezelf. |Blijf zakelijk en maak je niet druk over dingen die jaren geleden gebeurd zijn.