zondag 7 april 2024

Terrasjes-weer

Doe het te weinig, maar nu was er een mooie gelegenheid. Even lunchen met een vriendin. Zocht naar een plek waar je ook voor het terras kon reserveren; die waren er weinig. Nog even doorzoeken en kijken waar het lag qua zonnekans en gevonden, na advies van mijn zoon. 

Ook nog route met de bus bekeken, mocht de energie wat laag zijn. Het viel mee, dus lopend door de al drukke stad erheen. 

Wat een vakantiegevoel geeft dat. In het zonnetje (thuis al zonnebrand op gedaan), zonder jas (had zij al niet meegenomen en dat kon prima) en op een fijne plek. Vooral ook om mensen te bekijken. 
Doe dat, gewoon ergens lekker zitten in de zon, te weinig. Ja, kost geld, maar levert ook een hele prettige tijd op. 
Met een fijn mens ook nog eens. 

De Nederlander herken je aan het in een hemdje en korte broek rondlopen bij een straaltje zonneschijn en de slippers. Want het was al over de 20 graden immers.

Leuk artikel las ik over Nederlanders en hun terras: Terrasjescultuur

Grappig ook dat het weer toch wel degelijk invloed heeft op hoe ik de dingen ervaar. Veel luchtiger dan grauwe luchten en regen. 

Jullie ook?






5 opmerkingen:

izerina zei

Je voorgenomen het vaker te doen?

Bertiebo zei

Dat moet je veel vaker doen! Hier was het niet zonnig! Nou, af en toe een beetje. Wel een lekkere temperatuur en een harde wind. Ik heb alle dekbedden en kussens gewassen en buiten gedroogd. Ook zeer bevredigend

mrs H. te B. zei

Ik houd van terrassen - alleen, bij voorkeur met goed gezelschap... Goede herinneringen aan "vroeger", studententijd, dat eerste pilsje buiten - desnoods met wanten aan!

Sylvia zei

Was een supermiddag! Ik zat toevallig ook met een heel fijn mens. Dank voor de gezelligheid en goeie gesprekken. Tot snel :)

johmar zei

Mijn dochter heeft last van depressies en alhoewel die natuurlijk niet als sneeuw voor de zon verdwijnen als die zon schijnt geeft ze wel aan dat het allemaal net wat dragelijker word als de dagen langer, lichter en zonniger worden. Gisteren dan ook heerlijk naar de schaapskudde hier in de omgeving geweest , waar het nog heerlijk rustig was en ter afsluiting een hapje gegeten bij een eettentje naast de schaapskooi lekker buiten in het zonnetje. Toch weer een beetje opgeladen door de wandeling, de zon en niet te vergeten de schaapjes.