maandag 8 april 2024

Japan

Nu op de juiste tijd (de vorige in Australie werd ik wakker toen het al gedaan was) de wekker gezet, zodat ik de F1 van Japan live kon zien. Eerst nog via de app op mijn telefoon, maar toen er een Rode Vlag wapperde (stopzetten race) al heel vroeg in de race, douchen en aankleden en toen verder beneden op mijn laptop de race gekeken. Kan ik ook ondertussen online ergens wat commentaar geven. 

En ondertussen een lekkere kop koffie met opgeklopte soja-melk gemaakt en een heerlijk broodje uit de oven erbij. En toen verscheen ook nog de zon achter de wolken vandaag, want zo vroeg zag ik nog donkere wolken en nul zon.

Verstappen won deze race overtuigend. 

Mijn Japanse Kers is uitgekomen. De roze bloesem is heel mooi. Meestal pas eind april, rond Koningsdag, nu een paar weken vroeger. 

Vrijwel geen winter gehad voor mijn gevoel. Zo van de herfst doorgegleden/geregend naar de lente. 

Nog even voor wat Suikerfeest-kadootjes gekeken. Het was nogal druk bij ons in het winkelcentrum, dus was voor mij alleen naar winkel 1 en 2 en dan weer snel naar huis. Zo geen behoefte aan drukte en gedrang. Kon ik ook gisteren doen natuurlijk, maar toen wilde ik graag in de rozige mood blijven. 

En na het winkelen, nog even lekker achterin de tuin de laatste zon opgevangen en merkte dat ik telkens bijna in slaap dommelde met de krant in de hand. Was heel ontspannend kennelijk.

Hard nodig, die ontspanning, vanwege weer nieuwe, nou ja, te verwachten ontwikkelingen met betrekking tot mijn moeder. 

Hakken in het zand of gewoon maar helemaal accepteren dat dit alles is ontstaan door het niet willen kiezen van mijn moeder. 





6 opmerkingen:

izerina zei

Misschien het laatste,accepteren?

Petra1945 zei

Mijn idee ook. Het heeft nooit echt geholpen als jij in de contramine ging, krijg ik de indruk. Als je het van je af kunt zetten, zoveel te beter. Maar of dat je gemoedsrust bevordert?

Janne zei

Het zal zeker je gemoedsrust niet bevorderen maar accepteer het! Je hebt er tot nu toe niets aan kunnen veranderen en het is ijdele hoop om te verwachten dat het deze keer wel lukt!

Bertiebo zei

Ook ik denk: accepteren!

Anoniem zei

Heb jij geen sneeuw gehad? Hier een pakket van zo’n 20 tot 30 cm.

Mevrouw Niekje zei

Accepteren lijkt mij de beste optie, zeker als ik een beetje begrijpt hoe de familie-opstelling werkt. Daarover heb je best veel verteld. Ik hoop dat het lukt. Vier je het suikerfeest mee? Dan een gezellige dag alvast!