zondag 28 april 2024

Feestje

Toen ik vrijdagmiddag uit mijn werk richting station liep, was daar de vrijmarkt al begonnen. Dus even 'snel' richting trein lopen ging wat minder. Een hele mensenmassa. Op het plein voor mijn werkplek Kermis. En toch maakte het me vrolijk. Want ik zag in de ochtend al mensen zitten op een plek, om die bezet te houden voor de vrijmarkt.

Vond ook dat ik, voor het feestgevoel, in mijn woonplaats bij de H ema oranje tompoucen moest halen. Dus overstap op een andere bus en lopen maar! En ja, later thuis dan, maar doe eens iets anders! Helaas was alles uitverkocht, maar kon ik wel een bestelling voor zaterdag plaatsen. Fijn!

Alweer miste ik het eind van Endeavour. Was in slaap gevallen op de bank. Gelukkig kan ik dit terugkijken. En anders niet. Ook prima. 

Koningsdag regende het pijpenstelen hier. Lang en hard. 

Toch maar de bus gepakt (met de fiets zou ik inderdaad helemaal zeiknat worden) richting winkelcentrum en regenkleding aan. In het centrum was een gedeelte van de vrijmarkt te zien. Iedereen onder plastic, de spulletjes onder plastic en diegenen die dat niet hadden, hadden dus allemaal doorweekte kleding en spullen op hun kletsnatte kleedjes liggen. 




Och...arme kinderen en veel ouders ook. Toen mijn kinderen jong waren ook gedaan. Moest ik ze om 05.00 uur al droppen, zodat ze een goede overdekte plek hadden en de spullen brengen (toen had ik nog een auto) en hopen dat er niets mee terugging :)

Bij de H ema waren er buiten in een kiosk nog voldoende Oranje Tompouces, maar goed; heb wel eens meegemaakt dat er dan ook niets meer was, of de H ema in een kleiner winkelcentrum gewoon dicht was (fijner voor het personeel!). En traditionele troela die ik kennelijk ben, moet ik een H ema tompouce scoren die dag :). Gewoon om het feestelijk te maken. In het kader van zelf de slingers ophangen.

Was ophangen die ik in de ochtend al had aangezet. 

In de middag toch maar in de voortuin flink wezen snoeien. Alles groeit de pan uit en het oogde nogal rommelig. Stond wel in de motregen te knippen, maar voldaan gevoel. 

Alweer de klok repareren. Had een nieuw mechaniek erin gemaakt, maar wijzers bleven hangen Nog maar een keertje checken (batterij misschien op?) en opnieuw doen. Ik heb de tijd tenslotte.

Is nog niet helemaal gelukt, dus nog maar een keer loshalen en opnieuw doen. Klok loopt achter. Past zich aan aan de eigenaar kennelijk.










4 opmerkingen:

zeeuws knoopje zei

Hier ook een Endeavour fan, wij begrepen het einde niet helemaal. Misschien ook nog even terugkijken. Fijne dag hoor!

izerina zei

Beetje jammer voor al die natgeregende mensen en kinderen op hun kleedje

Petra zei

Ik denk dat de klok gewoon z'n eigen tijd aanhoudt, net zoals jij dat het liefst zou doen. Maar ja, werk...

Fijn dat je er gisteren op uit was geweest. Hier in Delft was het weer beter dan bij jullie. Helaas dat het allemaal een beetje in het water viel.
Hopelijk vandaag ietsjes beter weer?

Anoniem zei

Wij arriveerden op de vrijmarkt in Leiden precies toen het droog werd en ik kreeg de indruk dat veel mensen met kleedjes daar ook op hadden gewacht.
Marijke