dinsdag 30 april 2024

Dubbel parkeren

Voor mijn huis zijn openbare parkeerplekken. Meestal staat iedereen toch een beetje op dezelfde plek, het liefst vlak voor het eigen huis.

Sommige autorijders kunnen gewoon niet goed parkeren. Twintig keer steken en dan nog op twee parkeerplekken staan. 

De auto van een dochter van iemand een paar huizen verderop parkeert ook altijd dubbel. Ze rijdt achteruit de parkeerplek op en ja hoor, midden op de streep, de wielen elk aan de andere kant ervan. Zo fraai zie je ze maar zelden slecht parkeren. Of wat ik noem, asociaal.

Ook bij het fietsenrek kunnen sommige mensen niet normaal hun fiets in het rek plaatsen. Zie hieronder.
En dan staat die fiets er ook nog dagenlang, vier plekken bezet houdend. Waarom? 




Parkeergarages zijn ook beruchte plekken om mensen die niet goed kunnen parkeren te treffen. Of hun auto zo neerzetten dat jij als een Engelsman de auto in moet en over je pientere pookje moet klimmen naar de bestuurdersplek.

Ooit parkeerde een dame haar auto ook zo slecht op een bedrijvenparkeerterrein. Vanuit mijn werkplek zag ik haar elke dag nonchalant haar karretje op twee plekken zetten. Waardoor anderen dus moesten zoeken naar een plekje.

Dus deed ik een brief onder haar ruitenwissers. Nu...cursus parkeren voor vrouwen. Met speciale aandacht voor tussen de lijntjes blijven. Er zijn nog plekken beschikbaar! Meld je aan! Juist jij hebt dit nodig.

 




7 opmerkingen:

izerina zei

Bij de super zet ik juist mijn fiets midden tussen de stangen. Anders wringt een ander de fiets er nog tussen en kan ik bijna niet weg

Luz zei

Ik moet bekennen dat ik soms ook twee plekken pak, met opzet, om schade te vermijden. Je weet niet hoe nonchalant mensen hun deur open smijten bij het uitstappen.
Zag laatst een oudere vrouw die haar krukken afzette tegen de auto naast haar om lekker uit te kunnen stappen

Janne zei

Hoe andere mensen parkeren kan me niet schelen. Ikzelf sta altijd keurig in ‘mijn vak’. Je kunt je overal wel aan ergeren maar dat vind ik zonde van de energie. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. (BZN)

Jo zei

Hihi! Dat briefje!
Prettige dag gewenst, Cellie.

Bertiebo zei

Hahaha!

Anoniem zei

Haha, super dat briefje 👍🏻!
Marja

Willem zei

Dat iemand de auto wat ongelukkig parkeert kan gebeuren; je weet niet altijd hoe dat gekomen is. Maar een voorval uit mijn werkzame tijd zal me altijd bijblijven; voor mijn werk moest ik de volgende dag vroeg weg met de auto en mijn (invalide) vrouw had die volgende dag ook vervoer nodig. Een auto van het bedrijf geregeld en die moest de avond tevoren nog opgehaald worden. Vrouwlief reed me naar het bedrijf en toen we terugkwamen (met twee auto's) stond er een auto in de lengterichting op de 8 parkeerplaatsen voor ons blok. Nog te beroerd geweest om even fatsoenlijk in te steken. Heb toen de bedrijfsauto strak achter zijn achterbumper gezet en mijn vrouw heeft haar auto strak voor de voorbumper gezet.
Na ruim een uur wordt er aangebeld of mijn vrouws auto even weggehaald kon worden en of we ook wisten van wie die andere auto was, dan kon hij ook weg. Uiteraard niet. Lang verhaal kort; de man heef aangebeld bij minstens 12 huizen in de buurt en na een half uur zoeken heb ik de bedrijfsauto ook maar weggehaald.
Werd de asociale parkeerder nog kwaad ook, want 'hij had er zo maar een kwartiertje gestaan. Tja, voor sommigen gaat de tijd langzaam.