donderdag 11 april 2024

Blij mee

De was gisteren voor het eerst buiten gehangen. En daar oprecht blij mee zijn. 

In staat om nieuw rijbewijs en paspoort aan te vragen (qua geld) en dan er weer tien jaar vanaf zijn. Met kleurenfoto! En vingerafdruk. En een leuk praatje met de ambtenaar die binnenkort ook aan de herbruikbare gemeente-beker moet voor koffie of thee. Nog lelijker dan die bij mijn opdrachtgever.

Jullie opbouwende commentaar op vragen waar ik soms zelf niet goed zie welke keus het beste is of blijf hangen in mijn overtuigingen. Dat helpt enorm. Om het van een andere kant te zien, maar ook gezien te zijn in inderdaad iets wat nogal eenzaam is. Lees me gek in het boek over familie-opstellingen trouwens. En het gaat mij niet om een eventuele erfenis (die is door desbetreffende broer al verkwanseld toen hij mijn moeder adviseerde geld uit te stenen te nemen via een opeethypotheek. In een tijd waar hij als adviseur daar commissie over kon krijgen. 
In plaats van hypotheekvrij te zijn, wordt haar huis ieder jaar meer van de bank. Maar weet dat ze comfortabel kan leven zonder financiële zorgen en al maakt ze alles op; haar keus. Net als haar keus om aan goede doelen te geven - wat die broer belachelijk veel vond), maar dat mijn moeder nog een paar prettige jaren heeft, zonder dwang en druk.

Uitslag van bevolkingsonderzoek darmkanker dat er geen vervolgonderzoek nodig is. Weer twee jaar relatieve rust, want snap ook wel dat een poliep of iets zich morgen kan ontwikkelen.

De lieve foto's van de twee oudste kleindochters in hun feestkleding. 


Image by Marlies V from Pixabay








3 opmerkingen:

mrs H. te B. zei

Dat doe je goed! Genieten van wat wel goed en mooi en leuk is - en verder (proberen te) loslaten wat niet goed voor je is.....
Na vandaag: weekend in zicht!!

Ina zei

Ik heb helaas met soortgelijke familieproblematiek te maken, net als jij in combinatie met een protestantse geloofsovertuiging van die familie. Die combinatie maakt dat je er eigenlijk nooit doorheen komt, want geloofsovertuigingen zijn oersterk. Bij mij kreeg ook een broer alles in handen, hoewel ik jurist ben, en gewaarschuwd had voor bepaalde valkuilen en 10 km van te voren voorspelbare problemen.
Erfenis van ouders ging ook naar een zielige familie van de kerk (geen biologische familie), want zo zielig en dus een volledig kindsdeel in het testament..die familie kon niet met geld omgaan, stichtte een groot gezin, en zat dus altijd in de financiële rats, het geld van mijn ouders was voor hen een soort methadon, maar ja, kerkleden onder elkaar hé..
Nada gehoor gekregen, want broer weet alles, is heel deskundig...Enfin, het blijft verdrietig. Ook hier uitslag bv darmkanker: ook goed. Opluchting!
Ik wens je veel wijsheid en sterkte toe! Groet, Ine

Anoniem zei

Bij mij was de uitslag van het bevolkingsonderzoek darmkanker niet goed. Coloscopie gehad, waarbij poliepen zijn verwijderd. Gisteren de laboratoriumuitslag gehad: het ging om goedaardige poliepen gelukkig. Een potje zitten janken van opluchting...