zaterdag 6 april 2024

Bloemkoolbezorgwijk

 Lastig blijkt het al jaren, om het juiste adres te vinden voor pakketjes. Vaak vind ik een kaartje in de bus (na mijn werk) dat men geweest is. Maar ik had niets besteld en ja hoor, voor het huis met hetzelfde nummer, maar andere straat in onze Bloemkoolwijk.

Of hoorde vrij vroeg de voordeurbel gaan. Toch maar even een broek aangedaan en naar beneden. Niemand.

Lag er van de week een klein pakketje achter mijn vuilnisbakken (mijn dirty mind denkt dan..goh toch een Satisfyer bezorgd) en ik zag dat dit voor mensen een straat verderop was. Maar even gebracht. Hij vertelde dat ook een zorgtaxi de weg kwijt was. Oh...dan was dat die bel die ik hoorde en de dag klopte waarop hij die taxi nodig had.

Niet bij nagedacht hoe ingewikkeld het is hier, in de bloemkoolwijk, een adres te vinden. 

Jullie bekend met de bloemkoolwijk?



7 opmerkingen:

izerina zei

Nee,zijn dat hofjes?

Ina zei

De kronkelige onnavolgbare route die een bloemkool ook heeft. Woonerven, en straten die slingerend en onlogisch door andere straten en wat betreft de even en oneven nummers lopen. Ja, woon ook in zo'n buurt hier. Soms ook de bel, ik kijken, niks. Bezorgdienst die al weer door is..denk dat ze eerst aanbellen, dan het pakket scannen om er dan pas achter te komen dat ze verkeerd zitten en weer verder sjezen. C'est la vie.. Groet, Ine

Bertiebo zei

Ik had de term nog nooit gehoord, maar ik hou van googelen, haha. Ik woon ook in zo'n soort wijk. En ik woon er al bijna 45 jaar. Toch is het nog steeds zo dat als iemand mij de weg zou vragen naar bepaalde straten, ik dat niet zou kunnen uitleggen. Ik weet het dan ongeveer, maar niet precies. Terwijl ik bijvoorbeeld in de oude binnenstad van mijn stad exact zou kunnen uitleggen hoe te lopen.

johmar zei

Ook bij mij in de buurt gaat het regelmatig mis. Ik werk bij een zorginstelling die hier in de stad verschillende locaties heeft en enkele daarvan liggen zelfs tegenover elkaar. Dan staat er een zorgtaxi voor de deur om bijvoorbeeld Piet op te halen ,maar die woont dan waarschijnlijk in de tegenover liggende of zelfs een paar straten verderop liggende locatie.

Lot zei

Nee ik had geen idee maar na googelen ontdekte ik dat ik de afgelopen week in zo'n wijk wat moest brengen. Onduidelijk waar de straat verderloopt en wat ook vervelend is dat de huisnummers verscholen zitten of zo klein zijn dat ik dat vanuit de auto niet kan zien.

mrs H. te B. zei

Ik geloof dat ik woon in een bloemkoolwijk!? Het duurde en paar jaar voordat ik doorhad op welk adres mijn buurvrouw woonde - zelfde straat, maar dan NIET een even nummer volgend op het mijne, maar een oneven nummer volgend op mijn huisnummer. En aan de overkant - vijf nummers lager....

Mevrouw Niekje zei

Had geen idee, nooit van gehoord, nu weer een nieuw woord wijzer!