woensdag 6 januari 2016

De slimste mens

Was gedaan, was opgehangen en de was die er hing weer opgevouwen en in de kast opgeruimd. Bij mij nooit meer wasmanden vol met wasgoed waar nog iets mee 'moet'.  Of ik doe dat 'moet' werk direct - meestal strijken, of niet.

Het is heerlijk dat er geen bergen wasgoed liggen. Nou is dat in je eentje toch al moeilijker, een berg te maken, maar het kan. Het kan.

Daarna even lekker wat schoonmaakwerk in de keuken  gedaan naar de opdracht van de Flylady. Ook weer prettig. Nooit lang en uuuuuuuuuuuren achter elkaar, maar heel duidelijk; dit ga je doen en je doet het 15 minuten lang. Gewoon bijhouden, ook al denk je dat iets niet nodig is, door het te herhalen, worden zaken nooit meer zo aangekoekt dat je een plamuurmes nodig hebt.

Daarna in de middag met de fiets naar de bibliotheek gegaan, mijn boeken ingeleverd en paar nieuwe voor terug. In onze bibliotheek hebben ze al een aantal jaren lage tafels met stapeltjes. Op thema. Ook nog wel boekenstellingen, op thema, maar voornamelijk veel van die tafels. En daar laat ik me graag door inspireren. Zo neem je nog eens iets mee wat je anders niet zou lezen. Soms een miskleun en soms maakt die keus dat je een heel nieuw genre leert kennen.

En je kan natuurlijk altijd een boek reserveren als je dat echt graag wil lezen.  Het is wel lastiger vinden dan op alfabet, maar goed....waarschijnlijk heeft ooit iemand bedacht dat het er visueel aantrekkelijk uit moet zien.


Het was buiten waterkoud, maar niet enooooooorm koud, wel een beetje mistig en nat en zo grappig dat in het Noorden van het land barre weersomstandigheden zijn en waar ik woon (in het Westen) het nog steeds boven nul graden is en het enige witte  wat er te zien is mijn benen zijn.

Ook toch nog maar even langs de winkels gereden (dat deed ik sowieso al, want kom er langs) en van te voren al bedacht wat ik echt nodig had. Eigenlijk niets, maar dus toch maar wat kleine voorraadzaken aangevuld. Griekse yoghurt, uien, sojamelk en rozijnen. Zo kom ik natuurlijk nooit aan een volle 'messenkaart', maar soms tref je een aardige cassiere en die geeft dan wat meer zegels dan wat bij je kassatotaal hoort.

Vond ik ook nog in mijn administratie een bon voor tijdschriften. Erg toch....dat soort bonnen laat ik altijd heel lang liggen met de gedachte dat ik die wel aan iemand kan geven. Terwijl die iemand ook ikzelf mag zijn. Sterker nog...het was een aantal jaren terug een kado aan mij. Dus nu maar eindelijk eens direct ingevoerd via hun website en zo krijg ik vanaf maart een aantal malen Flow in de bus. Mooi tijdschrift, maar om zo los te kopen voor mij te kostbaar. Maar zo kan het dus wel. Mooi; in het kader van How can I achieve that!


Nu achieve ik momenteel vrij weinig. Maar het scheelt dat ik mezelf niet langer opjaag en dingen 'moet'.  Er moet niks.
Ondertussen ben ik nog steeds aan het breien aan een vestje voor mijn dochter. Nu de mouwen (doe er altijd 2 tegelijk) en daarna in elkaar zetten en kijken of het geworden is hoe ik het in mijn hoofd had. Patroon beetje her en der geleend, eerst een proeflapje gemaakt om te zien hoe het garen zich verhoudt. Wel grappig, want ik 'vond' deze zak met wel 9 bollen garen en die had ik waarschijnlijk heel heeel heeeeeel lang geleden een keer gekocht, maar ik kan me er niets van herinneren en het is ook niet van winkels waar ik normaliter garen koop.

De kleur staat mij niet, maar mijn dochter (door haar teint) veel beter, dus brei ik iets voor haar. Oorspronkelijk voor onder de boom, maar een paasboom is ook een boom, dus brei ik dapper door. Ze weet het niet; dus ik hoop maar dat ze het mooi vindt.

En wat vind ik dat ontspannend. Kijken naar bijv. De Slimste mens en dan lekker breien. Toch nuttig bezig (hahaha) en tegelijkertijd mijn kennis testen. Hier in huis ben ik altijd de slimste mens.






4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hahaha! Wat een geweldig blog weer! Wat schrijf je toch ontzettend grappig. Ik zit gewoon keihard te lachen in mijn uppie. En das best bijzonder, want ik ben nogal een zuurpruim.

Frieda

astrid zei

ik lees je blogs altijd met plezier , als je messenzegels nodig hebt , ik heb er liggen , maar ja ik weet je adres niet en misschien wil je dat ook wel geheim houden.

Nietzomaarzooo zei

Bedankt voor het compliment. Zal wel meevallen met dat zuurpruimerige toch??

Nietzomaarzooo zei

Nou ja...nodig hebben.. niet echt natuurlijk. Meer iets begeren. Maar bedankt voor het aanbod.