donderdag 14 januari 2016

Regen- en hageltijd

Met regen naar mijn werk gegaan en met (nog hardere) regen teruggekomen. Ik hoorde het vanochtend vroeg al keihard regenen toen ik nog lekker in mijn warme bedje lag.


Gelukkig had ik mijn sneakers nog een keer ingespoten (zijn nu denk ik een kilo zwaarder aan vochtvrije spray), dus regende het niet door. En had ik een hoedje opgedaan, zodat ik niet met nat haar op mijn werk hoefde te zitten. Een een parapluutje werkt ook fijn.

Had slecht geslapen en ik weet ook waarom. Maar goed; dan hebben we het luisterboek via de app op de telefoon en dat is me toch opwekkend: Meneer en mevrouw zijn gek heet het. Over mensen die in een psychiatrische instelling zitten door Yvonne Keuls.

Als je lekker opwekkende kost wil horen als je niet kan slapen :)

Op mijn werk zit ik alweer op een heel andere plek. Dat had ik al voorzien en dus maar tochtvrije kleding aangedaan. En ik werk op een nieuw project. Wel heel veel collega's die geen werk meer hebben, want projecten zijn gestopt. Dus die zie je opeens niet meer.
Mijn nieuwe project is redelijk prettig want wat meer vrijheid in wat we naar de potentiele klant mogen zeggen. Het doel is uiteindelijk de klant verleiden om dit product af te nemen, dus geheel vrijblijvend is het natuurlijk niet, maar zo werkt dat in mijn werk. De hele dag praten en dan haal je nog maar een paar klanten binnen. Hard werken is dat.

Mijn loonstrook over december ontvangen van de week en wat ik al berekend had, dat klopt helaas ook. Heeeeeeeeeeeeeeeul weinig netto. En dan weet ik nu al dat ditzelfde ook voor de strook van januari geldt, want we waren gesloten de eerste week van het jaar, dus geen inkomsten.

Maar ach...vanavond had ik nog gewoon te eten, vanavond slaap ik in een veilig bed en morgen zien we wel weer.

Van de week de gulp van een mannenpyamabroek - zo'n lekkere ouderwetse geruite flanelen - dichtgenaaid en lekker kneuterig - als ik natgeregend thuiskom, eerst mijn natte kleren uit, lekker de pyama aan - met borstrok eronder - dan een dik vest erover en dan lekker eten koken. En dan even ontspannen, nadat ik mijn administratie heb bijgewerkt en me nog even 10 minuten zorgen maak en dan is het wel over.  Vind ik. Moet ik van mijzelf. (Ja..ik MOET weer veel).

En dan met een breiwerkje lekker de Slimste mens bekijken. De kachel zo laag mogelijk nog (boven de 18 graden zet ik 'm niet - wil echt besparen op mijn energiekosten), het kan nog steeds.

Wat ben ik blij dat ik vorig jaar al mijn vakantiegeld in het afbetalen van mijn DSB lening heb gestort en ik veel eerder klaar was met afbetalen. Deed ik het jaar ervoor ook.
Maar nu dus iets meer ademruimte, al voelt het nu wel alsof iemand op het slangetje van de zuurstof staat.
Oh ja...dat ben ik zelf.





5 opmerkingen:

Ivy zei

Bestaan die nog, borstrokken?
Over je DSB lening hoef jij je gelukkig géén zorgen meer te maken, 't lijkt me een hele opluchting.
Verder hoop ik van harte dat het je lukt wat meer inkomsten te genereren.
En dat boek van Yvonne Keuls: dat lees ik maar niet voor het slapen gaan:-)
Groet

Anoniem zei

Hallo!
Ik ben een Grunneger die je blog met veel plezier -maar ook pijn in het hart- leest.
Wat ontzettend rot dat je dat *blieb*werk moet doen en dan ook nog zo ontzettend krap bij kas zit. Positieve noot: ik vind het ongelooflijk hoe je je erdoor slaat,en je bent beslist een inspiratie voor me!!! Hang in there!!
Hartelijke groeten,
Carolina

pourquoi pas ??? zei

Ik blijf veel bewondering voor je hebben hoe je in het leven staat. Een voorbeeld voor heel veel mensen. Zelfs als het van dat k.. euh rotweer is. liefs van mij

Petr@ zei

Ja lekker weertje he, ik heb al 2 natte jassen te drogen hangen haha.
Jammer dat je nog steeds zo krap zit maar ik vind het knap hoe je er mee omgaat, soort van omdenken. Het kan altijd erger.
Het zegt wel wat over je prestaties op het werk dat jij op een nieuw projekt zit en sommige collega's weg moesten. Volgens mij kun jij mensen goed binnen hengelen ;-)
Fijn weekend!

Janne zei

Ik vind net als iedereen vandaag :-) dat je het goed doet maar waar ik me over verwonder is dat je geen aanvullende uitkering hebt. In Nederland heeft iedereen die werkt in elk geval recht op het minimum loon. Als je dat met werken niet verdient heb je recht op de aanvullende uitkering. Zus van me zit ongeveer in dezelfde situatie als jij (in de zorg) en heeft dus ook een aanvullende uitkering + zorgtoeslag + huurtoeslag.