donderdag 7 januari 2016

Veerkracht

Af en toe vaak en donderdag heb ik het nodig om tegen mijzelf te zeggen dat ik vooral veerkracht heb. Want wat er ook gebeurde, ik ben altijd weer opgestaan en weer doorgegaan.

En afhaakmomenten genoeg.

En niemand om me op te rapen, of om als ik moe van mijn stomme werk thuis kom op te peppen of een warm kopje thee te maken; dat doe ik allemaal zelf. Maar ik doe het wel!

Keek vanavond naar Obama bij Bear Grylls en hij gaf aan dat veerkracht/doorzettingsvermogen wat hem betreft een goede eigenschap is. En dat raakte me. Ik voelde me direct minder sukkelig.


Dus misschien moet ik op mijn spiegel maar graveren: spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie is het veerkrachtigst van het hele land???

Wat ik nog steeds moet afleren is teveel vertrouwen in iemands woorden hebben. Als iemand begin December het hardste roept dat we toch echt echt echt in januari moeten gaan afspreken en als het dan puntje bij paaltje komt, zelf aangeeft dat ze er niet is. En dat die echte echte echte afspraak 'vergeten' is, of gewoon maar op moet schuiven.

Ik schuif wel hoor en van uitstel komt geen afstel, want ik weet dat ze teveel van een feestje houdt om niet samen te komen, maar ik moet afleren om me als een klein kind te verheugen daarop. Want meteen past de rest van de groep zich ook aan. En schuift ook. En vind ik dat ik niet mag 'zeuren' of haar aan die echt echt echt gaan we doen afspraak moet herinneren. Was waarschijnlijk onder invloed van wat biertjes gemaakt. En die tellen niet.




Ik zou graag (morgenochtend) gewoon de deur uitgaan, in een auto stappen en lekker een eindje rijden. Radio lekker hard aan en maar kijken waar ik uit kom.
Maar dat gaat niet, want ik heb geen auto meer. En een eindje rijden wordt dan met OV en dat moeten we nog maar even uitstellen totdat ik weer naar mijn werk moet en een abonnement heb gekocht. Het is economischer/budgettair beter om dat nog niet nu aan te schaffen.

Denk ook vaak dat deze periode in mijn leven nodig is om er iets van te leren. Misschien wel om te zien dat ik wel degelijk veerkrachtig ben. Maar dat ik wel creatief moet omgaan met mijn middelen. Dus kijk wat ik wel heb en hoe ik dat kan inzitten. Of hoe ik toch balans kan houden/creeeren in hoe ik nu leef.

Maar wie weet is het morgen wel weer droog en kan ik gewoon mijn fiets pakken. En ga ik daarmee een eindje de hort op. Of ga ik vannacht in mijn dromen een eind vliegen. Ook leuk. Of dromen over Obama.





8 opmerkingen:

Joanne zei

Als er iemand veerkracht heeft, ben jij het wel. Je bent een doorzetter. Je komt er wel.

Liefs Frédérique

Ted zei

En morgen wordt het mooi weer !

Anoniem zei

Wauw, applaus voor jezelf!

Anoniem zei

Wauw, applaus voor jezelf!

Anoniem zei

Heel herkenbaar, misschien helaas, maar ik lees dezelfde kracht, die mij ook overeind houdt.
Vandaag zonnig en droog weer, geeft mij altijd weer een vrolijkere kijk op de dingen ;)

Fijne dag gewenst!

Lily

Anoniem zei

Yes! Pak maar lekker je fiets.

LegeZakkenVrouw zei

Je boft met het weer vandaag.

LegeZakkenVrouw zei

Je boft met het weer vandaag.