zaterdag 23 januari 2016

Stofzuigerzen zwijmel

Beetje raar geslapen - weet ook precies wat dat veroorzaakt heeft, dus maak me er niet druk om -  en dus iets later wakker dan de planning, maar ach...er staat toch niks op de planning, behalve kijken of ik nog wat boodschappen kan doen met mijn budgetje. Ga ik denk ik een lekker soepje maken. Saaie muts, want dat doe ik bijna ieder weekend. Maar kan zo genieten van een heerlijke Indiase linzensoep die geen drol kost maar zo lekker ruikt naar de Massala kruiden.

Maar goed....ik sprong (nou ja rolde) mijn bed uit en gooide direct de bonte was in de machine. Hoppa gaan met die banaan. En na even lekker douchen  alle ramen open om alles door te laten luchten, direct de stofzuiger gepakt en de bovenverdieping gestofzuigd. Voelt fijn om direct alweer een huishoudtaak gedaan te hebben.



Toen maar aan de hand van de reclamekrantjes, mijn koelkast en mijn budget een boodschappenlijstje gemaakt en moest direct denken aan hoe mijn werkgever gisteren zat te zuchten wat ze nu allemaal weer moest halen en een A4 formaat boodschappenlijst aan het maken was en oh oh oh...ingewikkeld joh waarbij ik dacht dat ik met haar budget het helemaal niet zo ingewikkeld zou vinden. Hoef je alleen maar op te letten of de zaken lekker zijn en vers zijn, maar niet op de prijs. En die gooi je dan lekker in de kofferbak van je Porsche Cayenne, dus niks zelfs sjouwen.

En toch eet ik elke dag heerlijk vind ik.  Gewoon omdat ik weet hoe belangrijk goede voeding is en wat voor effect het op mijn gezondheid heeft. Dus elke dag (nou ja..behalve de soepdagen) verse groenten, zelf gesneden en meestal maak ik dan een wokschotel. Niet teveel vlees en als de zalm of andere vis in de reclame of bonus is of afgeprijsd dan neem ik die mee.
En waren de spruitjes in de aanbieding, dan eet ik lekkere gewokte spruitjes. Krijgen door het wokken een lekkere smaak. Bij de Turkse supermarkt kan je nog echt waar voor je geld krijgen want daar koop ik wel 5 van die lekker puntpaprika's waar er hier 2 in een plastic zakje zitten. Dus dat zijn ook goede deals. Ook noten zijn daar goedkoper. En peulvruchten.

En mijn salade voor naar mijn werk maak ik altijd direct als ik mijn avondeten aan het snijden ben. Gewoon in de koelkast bewaren en de dressing apart, zodat alles niet zompig wordt. Doe ik al tijden en gaat altijd goed. Die bakken met kant-en-klaar salades staan ten slotte ook al tijden klaar in het koelvak en zijn ook niet in de ochtend gesneden. Wel denk ik dat er wat conserveringsmiddelen zijn toegevoegd, want mijn slablaadjes krijgen toch echt wel bruine randjes na een dagje in een bakje.

De zon schijnt, de koffie is lekker en ik ga zo met mijn bejaardenboodschappenkarretje eens wat groenvoer in huis halen. Zoals de heren van Queen al zingen; I want to break free. Vooral van het lamlendige gevoel wat me bij tijden kan bekruipen.

Misschien zo direct nog een stukje boomzagen!!












11 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou, het ontbreekt je zeker niet aan energie. Succes!

Luz zei

Dat soepje maak ik ook (bijna) elk weekend, pompoen-, linzen of tomatensoep. Lekker, gezond en relatief goedkoop. Vooral als je ziet hoe lang ik er van eet. En die voorgesneden groenten en sla vind ik ronduit vies. Het kost meer tijd alles zelf snijden maar het voordeel weegt niet op tegen het nadeel, te weten vies. En bruine randjes zitten ook snel aan de voorgesneden sla van AH, en het blijft in mijn keel steken, zo hard en taai is het soms. Dus dat gooi ik ook niet meer in mijn achterklep. Haha die Porsche Cayenne...echt? En dan het personeel zo uitknijpen...tsss. Sommige mensen moeten nog veel leren en ik vrees dat ze daar nog een paar levens voor nodig hebben :)

Heerlijk nummer van Queen, doet me denken aan de tijd dat ik het voor het eerst (bewust?) hoorde en besefte dat ik vrij wilde breken. En dat is gelukt.

Fijn weekend en liefs

Luz

Unknown zei

Op zich een heel herkenbaar verhaal... ik ken iemand die nooit op geld hoeft te letten en maar aanschaft wat ze wil... haar voorraad is enorm, en veel ervan ruim over de datum ook.... en toch blijft ze maar aanvullen.... onbegrijpelijk.

Wij hebben amper voorraad en maken ook gebruik van aanbiedingen. We moeten dat maar ook al zouden we dat niet moeten dan nog zouden we dat doen omdat je best heel veel kunt besparen als je een beetje oplet.

Je muziek past er in ieder geval perfect bij, ik vond het toentertijd al een indrukwekkend nummer en dat gevoel krijg ik er ook nu weer bij.

Fijn weekend.

Albert y Mara zei

Wij denken dat een normaal denkend mens op z'n geld let, of je nu veel, normaal of weinig hebt. Als pensionado's kunnen wij een Porsche Cayenne niet meer betalen. Zijn best tevreden met de twee cabrio's die we nog hebben. En wat betreft je muziekkeus, meer dan uitstekend. Ik ben een fan van Queen, m'n lief nooit geweest. Fijn weekend toegewenst.
Grtz Mara

Ineke zei

Soms denk ik dat veel geld je hebben je inderdaad weer voor andere 'problemen' zet. Niet meer weten wat je moet kopen van gekkigheid, niet meer echt kunnen genieten van de dingen die je hebt, soms toch ook in de problemen komen omdat je toch boven je stand leeft. Genoeg geld hebben, daar nog iets van kunnen sparen, kunnen genieten van wat je hebt (zoals dat lekkere soepje in het weekend) is het antwoord denk ik. Te weinig geld is ook niet fijn maar de mooie dingen kunnen blijven zien zoals jij is een een groot goed. Veel mensen nemen alles voor vanzelfsprekend tot er een kink in de kabel komt.

Ineke zei

O ja, ga je het recept van de soep ook nog een keer bloggen? Als het vegetarisch is wil ik het ook graag een keertje proeven. :)

Petr@ zei

Hier staat ook soep op het menu, mosterdsoep.
Ik vind zaterdag echt een soepdag haha.
Geweldig nummer van Queen, de video is hilarisch, ik ben fan!

Trees zei

Eigenlijk kook ik alleen nog maar kippensoep en ossenstaartsoep.. heerlijk!
Wat een energie heb je zeg... geweldig!
Lekker nummer!

LegeZakkenVrouw zei

Wat ik me afvraag, is hoeveel werk je maakt van zoeken naar ander werk. Lijkt me best wel moeilijk om voor een persoon te koken. Knap dat je dit doet. Ik ken legio alleenstaande vrouwen, die niet voor zichzelf koken.

LegeZakkenVrouw zei

Wat ik me afvraag, is hoeveel werk je maakt van zoeken naar ander werk. Lijkt me best wel moeilijk om voor een persoon te koken. Knap dat je dit doet. Ik ken legio alleenstaande vrouwen, die niet voor zichzelf koken.

Mirjam Kakelbont zei

Als ik dit nummer hoor, moet ik stante pede direct aan de videoclip denken. Het blijft een voltreffer!
Knap van je dat je zo goed voor jezelf zorgt.
Lieve groet