dinsdag 19 januari 2016

Goed gedaan jochie

Vandaag een rondje vergelijken gedaan om naar een andere energie-leverancier over te stappen, met een leuke premie.

Vond er een aantal en zag ook mijn eigen leverancier er tussen zitten. Dus maar even gebeld, wat zij mij - als klant - konden bieden.

En eigenlijk niks, want ik ben te zuinig. Of ik moet weer jarenlang aan een contract vast willen zitten. Wat ik niet wil.

Dus kreeg advies om maar via de overstapper te doen. Kreeg ik toch die leuke premie.

Kon dit alweer van mijn to-do lijstje worden afgestreept. Net als andere zaken die ik vandaag heb geregeld.

De hele dag stond de kachel op 15 graden, wat wel wat frips was, maar goed...in de avond 'mag' hij ietsje hoger en dat is lekker. En wat ook lekker is dat als je een hele tijd buiten bent geweest die 15 graden gewoon warm aanvoelt. En niemand klaagt, want ik woon alleen.

Mmmm....blijft wel erg lang fris. Ketel stuk!!! Net maar gebeld met de storingsdienst en ik word zo teruggebeld. Maar even een extra vest aangedaan.

Vanavond maakte ik een soepje van brocolli-stelen. Wel pureren met de staafmixer en uiteraard wat smaakmakers gebruiken en eerst een lekker uitje fruiten. Dan heb je een heerlijke gebonden soep van onderdelen van de groente die je eigenlijk meestal weggooit. Ooit kreeg ik die tip van de kok bij Koffietijd.

Door het commentaar op mijn log gisteren ben ik hard aan het nadenken over de toon in mijn logjes. Maar ook; het is mijn dagboek, mijn gevoel en of het allemaal waar is; dat weet ik alleen. Ik moet op de blaren zitten door de consequenties van mijn keuzes in het verleden en soms doet dat nog steeds zeer. Op de blaren zitten.  Maar ook dat ik kennelijk, vaak en dinsdag bezoek heb van het groene monster. En dat misschien ook nog wel prettig vind. Komt er in ieder geval nog eens iemand langs.


En vooral doen die blaren pijn omdat ik 'vroeger' altijd dacht dat in deze levensfase eindelijk een rustige stabiele periode zou aanbreken. Kennelijk moet ik eerst nog even door de zeven magere jaren heen.
Of acht. Of negen.









7 opmerkingen:

pourquoi pas ??? zei

Sommige mensen zijn zo knap in het negatieve uit een positief stukje te halen. Echt kampioenen.
Lezen 1 keer mee en hebben een mening.
Ik vind jou een toppertje maar dat wist je al.
Een voorbeeld voor veel mensen.

Jeanneke zei

Jij erkent je blaren tenminste, ook waardoor ze zijn ontstaan en je pakt ze aan. Zouden meer mensen moeten doen :>)

Anoniem zei

Ah, hoho, niks veranderen, hoor! Hahaha, die plaatjes weer erbij.
Ik lach me echt helemaal rot.
Het is een beetje vreemd om te ervaren, dat sommige mensen helemaal geen humor hebben en dan gaan schrijven, dat je niet zo zuur moet doen of jaloers bent, terwijl ik echt weer in een deuk lig. Ik vind je reacties daarop weer helemaal top!

Dus please, please, niets veranderen en niet mijn pretje afnemen, als ik weer helemaal in de hoerastemming raak, omdat je weer iets hebt geschreven.

Hmmmmm, het wordt tijd, dat ik bekend ga maken, dat je de co writer bent van vele bekende cabaretiers!
You're looking a little bit jealous! Jaaa, ben ik ook, ik wou dat ik zo ontzettend lollig kon schrijven en de helft van jouw humWeor had!
Weer heel veel dank voor het hartstikke hard lachen van:
Fan, groupie, volger, liker, Frieda dus.

Luz zei

Ik heb er veel over nagedacht sinds ik zelf meegemaakt heb dat mensen iets anders (lees: negatiefs)lezen dan er geschreven staat of bedoeld wordt.

Het zegt iets over die mensen, ze hebben lange tenen en een negatieve instelling, of beide.
Met een grote bocht eromheen...

Blijf vooral lekker jezelf, net als Helene vind ik jou geweldig.

X

Polly zei

't Is jouw blog, dus jij bepaalt wat je schrijft. Als je de feedback van je lezers zinnig vindt doe je er iets mee en anders laat je 't lekker voor wat het is. Ze hóeven je blog niet te lezen...

Nietzomaarzooo zei

Wat een veren weer! Wel fijn hoor.

Nietzomaarzooo zei

Nou...sta ik even te blozen en tegelijkertijd is 'komisch schrijven' iets waarmee ik dolgraag mijn brood zou willen verdienen.