woensdag 10 augustus 2022

Zomergasten

Keek de aflevering terug met Sandra Phlippen en was aangenaam verrast door haar denkbeelden en keuzes voor film en tv-fragmenten. En de stukjes interview tussendoor. Wel een nog bekaktere stem dan Beatrix en dat leidde mij een beetje af.




Vooral haar beschouwing over kabbelend geluk. Hoe belangrijk dat eigenlijk is. Mooi. Mooi om weer even wat dieper na te denken waar of wat geluk is?

Zit dat in kunnen reizen naar een warm (hahah...het is hier vrijwel net zo warm) land, zwemmen, het goede leven, lekker eten? 
Vooruit, dat zou ik ook wel heel heerlijk vinden. Maar omdat ik niet weet hoe het zit met mijn werkzame bestaan, doe ik dat niet. Bewust. Maar ik zou dat best wel willen ja. 

Zit dat in het hebben van mooie spullen? Oh zeker fijn om van te genieten. Ik koop ook liever iets goeds dan een goedkoop shirtje. Kleding heb ik daardoor lang. Zorg er ook goed voor.

Wat dan en hoe dan? 

Tevredenheid lijkt me een betere mindset. Niet het streven naar beter en meer, want dat lijkt eindeloos. 








Geen opmerkingen: