zondag 19 maart 2023

Opruimen, deel 392592223

 Soms Het is altijd goed om met ogen van een ander naar je huis te kijken. Wilders zou roepen: "Vol". En ikzelf ook wel. Dus moet er opgeruimd worden.

En opruimen is niet de zaken verplaatsen, maar keuzes maken. Weg of houden. En met de voorkeur op weg. 

Dan komt er zo'n periode dat ik werkelijk ALLES stom vind. Mijn gordijnen, mijn wat een vriendin ooit zei 'Eclectische inrichting' (lees allegaartje), mijn vloer (mensch...wanneer gun je jezelf nou eens een goede vloer??), mijn onvermogen om een leuke groene planten-oase te hebben. Ik vind het opeens allemaal maar niks. En dan heb ik het niet eens over mijn tuin. 

Dus hak ik de tijd maar weer in partjes en ga een kwartiertje schiften. Weg, Kringloop of houden. 

Die ganglamp die ik jaren terug kreeg en er dus nog steeds niet hangt; naar de Kringloop. Espressokopjes ook ooit gekregen van mijn dochter in mijn favoriete kleur. Weg; ik drink nooit dat soort koffie. Nooit. Bewaar dit al langer dan 15 jaar. Ongebruikt. Omdat ik het van mijn dochter kreeg. Sentimenteel oud bewaarwijf!
Een oud warmhouddingetje elektrisch; Kringloop.
Oude kranten nog te lezen; oud papier.
Die stapel op mijn eettafel, die er al maanden ligt; nog uit te zoeken: uitmesten en een plek voor vinden om later helemaal te decimeren. Van de eettafel af, nadat de helft naar oud papier kan.

Oh ja, nu ik toch bezig ben; een van de wekelijkse taken van Flylady is je handtas uitmesten. Wat kan weg, wat sleep je al de hele week zinloos mee. Dus even doen nu meteen! 

Dan toch maar die doos met overbodige spullen naar de Kringloop gebracht. Had er geen zin in, maar ik weet ook dat het beter voelt - echt opgeruimd - als de spullen mijn huis uit zijn. Dus niet nog even parkeren ergens. En meteen even een fietsritje. Wederom alleen brengen. Niet kijken naar de spullen. Al liep ik daarna even de Karwei binnen en zag daar een mooie handmaaier, maar veel te groot die doos om op mijn fiets mee te nemen. 
En ook nog allerlei leuke vaasjes, kussens etc...maar laat maar staan; nu eerst opruimen! En vaasjes check ik de Kringloop wel voor, maar eigenlijk heb ik die meer dan genoeg in huis. Dus maar niet doen.

Mooi trouwens al die uitbottende bomen, zo'n lichtgroen waasje aan de takken. En hoe bijna helend dat het lekker weer was, droog en een beetje zon en vrij warm. Voelt meteen anders. 










8 opmerkingen:

Bertiebo zei

Goed bezig!

Mevrouw W. zei

Ik moest gelijk lachen om de titel van je bericht. En ja, dat is best wel herkenbaar :)
Opruimen is fijn, geeft een goed gevoel.

izerina zei

inderdaad na opruimen even niets kopen

Geri Meftah Art zei

Heerlijk verhaal. Ik ben ook aan het opruimen. Ken ook het gevoel van "alles stom vinden".

Lot zei

Bij mij gaat alles wat ik niet meer wil in mijn huis naar mijn zus. Vlakbij haar zit een weggeef/ruilwinkel, je mag er wel wat gratis meenemen maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je ook weleens wat inbrengt. Lagen mooie dingen, zelfs een koffiezetmachine waarin je bonen kan doen die alles automatisch doet. Ik heb wel 2 felgele hesjes voor in de auto meegenomen. Maar ik blijf wel veilig rijden zodat ik ze hopelijk nooit nodig heb

pourquoi pas ??? zei

Echt de tijd voor verandering deze periode. Ik voel het is van alles. Ben net als heel veel dames ook aan het opruimen. Ik heb zoveel moeite met dingen wegdoen want ja altijd denk ik dat ik het ooit zal kunnen gebruiken en vaak is dat ook zo. Een heel gek voorbeeld. Toen hondje Sofie nog loops werd deed ik broekje aan met inlegkruisje erin. Nu baarmoeder eruit dus de rest van pak weggegooid. Zie ik 2 dagen later op TV een goeie tip; besprenkel inlegkruisje met lekker geurende olie en plak het in je kleding kast. En ik heb lekker geurende olie maar doe er eigenlijk niet mee maar nu wil ik dus inlegkruisjes.
dikke liefs.

Alice K. zei

Ja fijn hè, die zachte lentelucht op je wangen...

Fijn weekend verder!

groetjes, Alice K.

Sylvia zei

Ik zal binnenkort ook weer eens een rondje Kringloop doen. Ik ben totaal niet bewaarderig, maar ook hier mag het nog minder. Hoeveel vazen heeft een mensch nodig? Zeker als je toch niet van bossen bloemen in huis houdt ;)