donderdag 22 augustus 2019

Boekrecensie; de val van Helios

De naam van de schrijfster sprak me aan, net als de foto op het boek(je). Dus meegenomen.

Maar raakte nogal in de war door de loop van het verhaal. Waar ging dit henen. Hoe, wat waar en waarom.

Het gaat om hoe een psychiatrisch patient haar dag doorkomt. Hoe zij dit ervaart en dit is beklemmend beschreven. Ik werd in haar verhaal gezogen. Ook is er de zoektocht naar haar vader.
Wel mooi taalgebruik.

Maar ook stukken die magisch realistisch zijn dus vandaar voor mij de verwarring. Er zit heel wat in, maar dat komt er voor mij niet helemaal uit.

Een sprookje, een mythologisch verhaal van alles een beetje. Dun boekje dus zou zo uit moeten zijn, maar dat gold niet voor mij. Wat ook niks zegt.


1 opmerking:

nicole orriens zei

Hm, dit boek laat ik even aan mij voorbijgaan. Als ik het zo lees kan ik dat verhaal niet goed volgen. En ik vind het leven al ingewikkeld genoeg, daar heb ik niet een ingewikkeld boek bij nodig.