vrijdag 30 augustus 2019

I love bread! zegt Oprah

Zo herkenbaar, op Netflix de stand-up vrouwelijke comedian Tracey Ashley via de serie They Ready.

Hoe ze uitlegt dat ze enorm van ijs kan genieten en tot haar verbazing de hoeveelheden die ze op kan (een hele emmer) tot verbazing leiden bij een clubje van Anonieme Overeters.

Heuh...daar gaat het toch om. De schaamte van je verslaving achter te laten en open te zijn over hoe wat waar en hoeveel.

Herkenbaar want mijn psycholoog stond met haar slanke oren te klapperen toen ik haar vertelde wat ik kon eten, ter demping van allerlei rotgevoelens. Waar een ander een paar glazen wijn per avond kan drinken of een aantal lijntjes neemt, of een pakje sigaretten oprookt, nam (en neem ik soms nog steeds mea Culpa) ik heel graag ijs.


Maar wat zij ook vertelt over haar interraciale huwelijk. De reacties van mensen. Hardop zitten lachen. En lachen is zo bevrijdend.

Mijn mobiel maakte telkens geen contact meer met mijn wifi. Dat is niet fijn want dan gaat alles van mijn tegoed af, terwijl er thuis gewoon wifi is. Dus online gekeken waar dat probleem door ontstaan kon zijn.

Even alles gereset (ja...het aloude ICT advies: haal de stekker er eens uit, werkt nog steeds) en dan zoekt de router naar de beste connectie. Bam!

Zo fijn als dingen weer werken en ik dat bovendien zelf kan fixen.

Voel wat spanningen in mijn lijf, dus is het zaak, net als die Dog Whisperer bij nerveuze honden doet, mijzelf daaruit te halen. Stop, niet nodig, hou op en ga wat doen waar je energie van krijgt. Niet haasten, niet precies op tijd willen zijn..niet nodig, hoeft niet, la maar waaien. Doe precies tegenovergesteld van wat je zou doen. Om een ander resultaat te behalen.
Braaf!!

Geen opmerkingen: