donderdag 21 januari 2021

Coco kan het!

Op slag verliefd. Op Coco, het vogeltje van het Prentenboek van het jaar. En dit jaar op de Nationale voorleesdagen wordt er uit Coco kan het! voorgelezen.

Oh...zo leuk.

Jammer genoeg kan ik nu niet even naar mijn kleindochters racen en ze op schoot nemen en voorlezen. Maar in mijn hoofd wel. 



Ook mooie symboliek. Hoe opvoeden werkt. Soms een schopje onder de kont en niet te lang in het nest blijven hangen. Je kan het! Vlieg maar. 

(Doe gewoon lekker alsof er buiten/in de wereld) niks aan de hand is. Nou ja, die Oranje Oempa Loempa is weg. Hoera! We mogen in de avond na 20.30 uur niet meer zonder goede en goedgekeurde reden op straat zijn, als de Tweede Kamer daarmee akkoord gaat tenminste en nog maar 1 persoon per dag op bezoek, dus die schizofreen kan het wel schudden en dan heb ik het nog niet eens over die Siamese Tweeling.)

Nee, doe mij Coco maar. Die kan het! 

5 opmerkingen:

klaproos zei

coco, ik word er wel vrolijk van cellie,

weg met die wortel :-) heerlijk, wat een rust

Bertiebo zei

Superleuk

Marlou zei

ha Cellie,

hahaha...d e oranje Oempaloempa...
Ja... opgekrast en wegblijven graag.
Ik hoop dat we nooit meer van hem horen.

Terug met de beschaving!

Misschien kun je je kleinkinderen per telefoon voorlezen?
Ik denk dat je het kunt!

Groetjes!

Mevrouw W. zei

Met vallen en opstaan leren. Ja, zo werkt dat!

mrs H. te B. zei

Klinkt als een leuk boek! Doet me denken aan een tekst die ik jarenlang boven mijn bureau had hangen:
"Wie nooit het nest verlaat, weet nimmer of zij kan vliegen."