donderdag 18 maart 2021

Rood

Wel 3 weken terug alweer kocht ik narcissen- en hyacintenbolletjes. Ze bleven heel lang dicht en vooral klein en kennelijk gebeurde er niets. Qua groei. En Bloei.

Nu ruik ik die bijna bedwelmende geur van de hyacinten en weet dat het goed gaat komen. Met de Lente.




Mijn moeder had nooit hyacinten in huis. En deed daar altijd zo hysterisch over. Dat ze er hoofdpijn van zou krijgen (maar ze waren er nooit) dat het vergif was voor haar en zo errug dat er ook maar iemand zo'n ding in huis zou zetten. In die tijd was mijn moeder wel vaker over the top qua reageren. Nogal zwart-wit en haar mening was de beste. Nu begrijp ik beter waar dat allemaal vandaan kwam, maar jemig...als kind en puber vond ik dat maar wat lastig. 

Maar ik hou er (wel) van. 

Sowieso wat zachts en moois voor mijzelf.

Kreeg het rode potlood NIET mee. Inleveren mevrouwtje!! Had 'm al bijna in mijn zak gestoken. Zunige gemeente hier. Wie zou daar thuis de muren rood mee gaan kleuren? Want bakken vol lange rode potloden zag ik.
(Heb trouwens al een rode muur).

Overigens; is er aan de buurtkatten doorgegeven dat mijn tuin openbare kattenbak is geworden? Werkelijk overal drollen gevonden vandaag. Zelfs bovenop planten. Fijn zo'n buitenschijtkat! 
Dus lekker de shit opgeruimd. Had nog zo met ze afgesproken dat ze thuis op de bak zouden gaan. Moet maar eens schoteltje voor de kwartjes neerzetten voor de rakkers.

Nu nog even mijn bed lekker vers en schoon opmaken en dan alle verplichte nummertjes weer gedaan. Vanochtend na het douchen direct de badkamer gedaan en gedweild. Dat voelt al meteen lekker zo'n afgevinkte taak. 

Ook blij dat ik besloot mijn "op kantoor" dag te verplaatsen. Kan ik gewoon zelf besluiten. Moet naar kantoor om zaken te regelen die per post verzonden moeten worden en dan kan helaas niet vanaf huis. Spaar uiteraard wel alles op. Zo min mogelijk reisbewegingen als het kan op het drukste stuk OV van Nederland. Ha fijn!










11 opmerkingen:

izerina zei

Mijn buurvrouw strooit gebruikte koffie tegen kattenkeutels

klaproos zei

heerlijk di e geur maar kan wel wat zwaar aanwezig zijn ja, ik hou van subtiele luchtjes,
wil je mijn potloodje hebben :-) 't is wel een kleintje :-)


Marlou zei

Heb jij je potloodje niet gekregen.
wat een kniepers!
Ik kreeg het mee: een heel klein potloodje...

Wat kun je doen tegen die drollenschijters...
Ik heb er ook last van. Vooral daar waar ik een stukkie onkruidvrij heb gemaakt.

Ga in ieder geval hevig sissend en met plantenspuit met water achter ze aan.
Dat zal ze leren.
Buren lachen natuurlijk...

Ik eigenlijk ook :-))

Heb het goed vandaag!

pourquoi pas ??? zei

Katten doen het nooit in eigen tuin. Ze zijn echt heel netjes. ;-)

mrs H. te B. zei

Oh ja, die katten! En dan komen de buren nog "netjes"vragen ook of ik HUN kat wel eens in mijn tuin heb - Hoe weet ik nou waar welke kat thuishoort? Anders had ik zo'n "verdwaalde" kat écht wel teruggebracht....
Ik houd heel eerg van lekker luchtjes! Ik kreeg vorige week een klein bosje tulpen die heerlijk ruiken - wist niet dat het bestond! In mijn tuintje heb ik een subtiel rijtje hyacinten staan, dat ruikt lekker als ik de tuin binnen kom. In huis vind ik de lucht soms ook te zwaar

Anoniem zei

In Tilburg zaten de rode potloodjes aan een ketting, dus iedereen zat aan dezelfde potlood...vond ik wel vreemd!

Jeanneke zei

Mijn achtertuintje is ook een openbare kattenkakbak....grrrrrrrrrr
Op de foto zie ik aan (jouw?) muur boven de bollenlust eenzelfde lief prentje van een meisje hangen, als ik heb. Schatje. Die blik, die ogen...

johmar zei

Dat gebruik ik ook en het werkt hier prima. Bovendien is het nog goed voor je tuin ook en het kost niets. Ook een groot voordeel.

Mirjam Kakelbont zei

Toen ik jong was, ws ik wild van de geur van hyacinten. Nu krijg ik er ook hoofdpijn van, en staan ze buiten op de tuintafel. Probleem opgelost. Natuurlijk wordt het lente!
Wat een sfeervolle foto heb je gemaakt.
Je kan satéprikkers met de prikkers omhoog in de aarde zetten...

Anoniem zei

Wij kopen een pak van de allergoedkoopste koffie en strooien dat door de tuin . Zonde van de koffie maar t werkt wel

Anoniem zei

Nog even voor duidelijkheid een pak koffie voor het voortuintje van 1,5 bij ongeveer 3