dinsdag 16 maart 2021

Vintage

 Kijk graag naar BinnensteBuiten, vooral waarin mensen heel trots zijn op hun huis. En dan vooral de inrichting. 

Grappig om mensen blij te horen vertellen dat hun inrichting toch zo uniek is. En dan de week erop eenzelfde soort huisraad te zien. Oh...zo apart. Dit heeft niemand. 

Zie ik een teakhouten bureautje, zo leuk....vintage, en kan dan alleen maar denken dat mijn ouders dat ooit voor mij hadden aangeschaft, begin jaren 70, want ik moest 'studeren'. Klotebureau! Ik stootte altijd mijn knieen. Twee deurtjes en een laatje in het midden. 

En nu weer helemaal hipperdepip. Blijft nog steeds een klotebureau voor mij. En dan die groen fluwelen banken. Ook zo hip. Nee joh...mijn ouders hadden ook groen fluweel. In zo'n eikenhouten omlijsting. Brrrrrr...hoef ik ook niet meer thuis te hebben, al moet ik eerlijk zeggen dat je geen eikenhout (nog) ziet. Dat duurt denk ik nog een jaartje of 5 voordat Eikenhout weer hip is.

En mensen zo blij zijn met hun Vintage Echt massief Eikenhout kast. Of tafel. Zo hip. Alles herhaalt zich weer in de mode.


Afbeelding van photosforyou via Pixabay 






14 opmerkingen:

klaproos zei

LOL ja dat is zo, als je alles zou bewaren ben je super trendy :-)

Anoniem zei

Jonge mensen met een vintage interieur hebben vaak zo'n velours bank in donkerrood of geel. Een meubelstuk wat in die tijd gold als enorm 'burgerlijk' en tuttig. Net als eikenhouten gevaartes inderdaad. Gelukkig hadden mijn ouders niet van dat soort spullen.

Luz zei

Ik ben allergisch voor die jaren 60 meubeltjes met die scheve pootjes die nu zo hip zijn brrrr

Bertiebo zei

Ha ja, ik kijk ook graag naar Binnenstebuiten, vanwege de huizen en de inrichting. Ik neem het op, zodat ik het kookgedeelte kan doorspoelen.

Lot zei

Mijn vader had een winkel in eikenhouten meubelen, van alles van standaard kasten tot op maat gemaakte wandmeubelen. Ik heb er nog steeds een boekenkast van en krukjes, verder is het in de loop der jaren naar de kringloop verdwenen want duurzaam is het zeker.

Petra zei

Na als kind tien jaar in een oranje/bruin gestreepte slaapkamer gelegen te hebben, hoef ik die inrichting ook nooit meer. Ben er van genezen!

pourquoi pas ??? zei

Die banken gingen letterlijk een hele leven lang mee en zaten best lekker.

Anoniem zei

Ik ook! Maar als je 25 of 30 bent dan weet je niet dat het al een keer in de mode is geweest en vindt je het hip. Net als cactussen, ondingen vind ik dat. En inderdaad, die boudoir-stoeltjes van velours met franjes eronder... Voor mij is dat echt verleden tijd.

Marlou zei

Hahaha Cellie,

zo herkenbaar.
Dat klote-buro en die klote-bank. Haha...

Iedereen moet verder zelf maar weten, wattie doet!
Als je er maar niet je knieën aan stoot en er geen rugpijn aan overhoudt...

Groetjes!

nicole orriens zei

Ja, dat vind ik heel herkenbaar en wonderlijk. Iedereen denkt uniek te zijn, maar is dat eigenlijk niet....

Maria Steutel zei

Ik heb de secretaire van mijn moeder en de salontafel van mijn oudtante. Dan hebben spullen een verhaal. Dat vind ik anders dan kringloop-hip. Dit maakt het namelijk uniek voor mij.
Tegelijk hoop ik al tijden op een mooie tweedehands boekenkast, want mijn ikea kasten zijn nog veel minder uniek.

Lena zei

hahahahah ik denk dat het een leeftijdsding is. Ik heb het zelfde gevoel als jij hierover (ik ben 59) Ik vind de metamorfoses van Theo Bert altijd heel geslaagd

mrs H. te B. zei

Ach, mijn cactussen houden het soms al uit sinds de jaren '70, en dan raak je toch aan zulke huisgenoten gehecht........ (Net als aan mijn bureau wat 35 jaar geleden al tweedehands was, en het keukenrekje uit de keuken van mij ouders, en de teddybeer van 55 jaar oud.....) Ik houd wel van vintage / oud spul!

Nana zei

Hahaha. Ik kijk ook graag naar dat programma, vooral voor de interieurs. Soms kan ik me niet inbeelden dat je in een huis vol extravagante kleuren en patronen die je er dikwijls ziet rustig kan zitten maar ja, dat is gewoon mijn mening. En je hebt Vintage en vintage. De designstukken zijn tijdloos maar meestal (te) duur. De gewone stukken zijn pas uniek als je er zelf mee aan de slag gaat. Gelukkig komt ook dat soms aan bod in het programma. :-)