maandag 14 augustus 2023

Concert

Stond op de volgende bus te wachten op op over te stappen en viel me op dat er veel mannen in de bus zaten met een wit/rood shirt. Even checken...ja hoor het clubje speelt. Mijn eerste bus eindigt bij hun thuishonk, dus dat verklaarde het. Dus hoopte op winst anders was de terugreis mogelijk gevuld met agressieve dronken mannen.

Was al een tijdje terug door mijn vriendin uitgenodigd voor een concert van Jeangu Macrooy die in het Concertgebouw de songs van Bill Withers zong met het Concertgebouw Jazz-orchestra. Haar man houdt absoluut niet van jazz. Mazzel voor mij; ik kan er wel tegen. Maar ging vooral ook om die songs van Bill Withers te horen. En heerlijk ook om even iets geheel anders te doen.

En natuurlijk benieuwd hoe hij dit zou vertolken. 

Concert was heel goed. Zijn stem verrassend warm en vol. En bij deze schoot ik bijna vol:


Bij thuiskomst heb ik nog een half uurtje naar vallende sterren liggen kijken. In de tuin. Jammer dat de buurvrouw een felle buitenlamp laat branden, maar ik moest toch Richting Noord-Oost kijken, dus gelukkig de andere kant op. 

Rustgevend en prachtig. En wat zijn we dan klein hier beneden. 







5 opmerkingen:

Bertiebo zei

Oh weer die sterren vergeten. Elke keer gaat dat zo. Nou ja. Leuk van dat concert trouwens

izerina zei

Heb je een wens gedaan?

pourquoi pas ??? zei

Dat van de sterren las ik een dag te laat. Wat leuk een concert. Genieten is dat he en wat goed weer dat je gesproken hebt op de begrafenis van je tante. Zou ik nooit durven.

Mevrouw Niekje zei

Heerlijke muziek en kan me goed voorstellen dat zo'n concert met een zanger die de liedjes van Bill zingt geweldig mooi is!

Mirjam Kakelbont zei

Dat (volwassen) dronken kerels zich zo kunnen laten gaan en het dan voor de rest verpesten. Van jazzmuziek krijg ik de zenuwen maar leuk dat je bent geweest. Muziek verbindt mensen, dat vind ik mooi.
Vallende sterren...ik hoorde het net een dag te laat. Had zeker een wens gedaan!