donderdag 3 augustus 2023

Narrig

In de bus naar mijn station zag ik al dat mijn trein aangekondigde vertraging had. En relatief veel ook nog eens. Tijd genoeg om voor 1 euro een hele grote beker koffie te halen. Baalde wel, want had al zo'n moeite om mijn bed uit te komen. Was om 4 uur wakker al. Had ik nog ietsje langer kunnen liggen. Ja...geen uren, maar die 10 minuten maken verschil in mijn beleving. 

En dan weer lekker door de regen met mijn Vera regenhoedje op, regenjas aan, zeiknat in de bus. Drip drip drip. 

De trein zat nogal vol, dus wederom maar op een klapstoeltje zitten. In de bus had een gezin een hele rij klapstoeltjes bezet met bergen koffers. En gisteren zag ik een dame die gewoon op 2 stoelen haar koffer had gelegd. Ook in een hele volle trein.


Image by tookapic from Pixabay



He...dame, daar moet ik meer dan 200 euro per maand voor betalen. En vaak niet eens een normale stoel als zitplaats. Of geen zitplaats, hangplek. 
Die megakoffer zit gewoon gratis. Stond ze ook nog enorm iedereen in de weg met die enorme koffer waar misschien haar man wel inzat. En haar pubers waren ook al sloom. Het station waar de meeste mensen met dit soort bagage uitmoeten, werd in meerdere talen omgeroepen en dan nog vragen: Is this the airport??

Waarop ik zei: No, the zoo. 

Niet aardig, maar kijk eens op de bordjes in de trein, op het perron in plaats van de boel te blokkeren met je koffer en daar druk mee te zijn. Ik wacht trouwens altijd tot we er echt zijn met opstaan, want er staat dan regelmatig al een file naast de stoelen. En gaf haar na 10 seconden aan dat I was just kidding.

Is heel populair trouwens om je zinnen te doorspekken met Engels, vooral jongeren. Iets is chill, sick, stoked. Zou grappig zijn als men bijvoorbeeld Zweeds gebruikt. Maar ja, de meeste influencers doen hun dingetje in het Engels. OMG!!

Op mijn to-do lijst (ook goed Nederlands) stond korting bij mijn media-provider regelen. Vooral omdat ik dit al voor mijn moeder had gedaan. Wat mijn steelzus weer teniet deed door een extra pakket erbij te regelen. 

Altijd grappig om weg te lopen (bij wijze van) hun eerste kortings-aanbod. Te weinig. Toch maar naar de concurrent dan. En dan zie ik de medewerker de telefoon in de pauzestand zetten, even een kopje koffie halen en daarna terugkomend met de mededeling dat hij er toch nog extra korting uit heeft kunnen trekken bij zijn leidinggevende. 

Chill!

Ook cute dat tussen de buien door als je buiten bent, het best aangenaam is qua temperatuur. Alleen waai je bijna van je fiets, maar koud is het zeker niet.

Bed opmaken, lekker in een schoon knisperend bed stappen straks. Om met Jeroen Meus te spreken: Zalig he!










6 opmerkingen:

Petra zei

Ik haal vandaag mijn vroege trein niet. Ik dacht eerst: ach, wat maakt het uit, dan maar eentje later. Maar ja, in de vroege trein zitten niet zoveel mensen. De volgende trein zit vol. Daar ga ik me zo meteen dus ook maar tussen proppen. Wish me luck...

izerina zei

Wat een ellende dat ov.

Bertiebo zei

Dat was geen dame!

KnutzEls zei

Een kennisje vroeg soms heel beleefd of de koffer ook een kaartje had. Nee, zij wel. Dus kan ik hier zitten? Je moet het durven en zin in in hebben. Dus meestal maar je ziel in zaligheid bezitten. Helaas... :-(

Sylvia zei

Ik ga dus niet staan omdat een koffer moet zitten. Daar zeg ik dan gewoon wat van.

Mevrouw Niekje zei

Ik had wat van die koffer gezegd en gevraag of ik mocht zitten. Ik trek tegenwoordig mijn mond open als het me niet bevalt. Leuke die van de zoo! Ik het het niet meer over mijn to do lijstje, ik noem het mijn takenlijstje. Vind al dat Engels zo vaak flauwekul. Ik hoor het natuurlijk ook om me heen en laatst deed ik het ook en zei ik 'nice' tegen mijn man. Ik schrok er zelf van! Het moet niet gekker worden!