vrijdag 4 augustus 2023

Slapen

 Altijd fijn als ik uit mijn werk kom, eten te maken (al de avond ervoor de ingrediënten uit de vriezer halen ervoor indien nodig) en dan een aflevering van de dag ervoor van De Slimste Mens te kijken. Achter mijn laptop, via NPO start. 

Spullen weer klaarzetten voor de werkdag. 

Dan maak ik ook gelijk mijn lunch voor op mijn werk. Nam van de week brood in een zakje mee, maar dat vond ik geen succes. Toch maar weer mijn mega broodtrommel. Dan blijft het herkenbaar als een broodje en geen platbrood. Dat krijg je als je zelf platgedrukt in de bus en/of trein zit.

Daarna altijd de afwas wegwerken (met de hand in een teiltje) en dan alles gedaan wat er perse moet. Dan is het alweer laat. Bedacht in de trein terug al wat ik morgen kan aandoen naar mijn werk, plus de oorbellen erbij. Je moet toch wat in een volle trein. 

Luisterde een podcast over de invloed van slaap op je gezondheid. Te weinig slaap of slapen op een onnatuurlijk ritme voor jezelf. Wakker worden omdat de wekker gaat. Tsja..als die van mij om 05.30 gaat dan voelt dat niet als mijn natuurlijke ritme. Dat merk ik als ik in het weekend geen wekker zet. Of ik word nog steeds rond die tijd wakker en ga dan even naar de wc en slaap of dommel verder of rond 07.00 uur.


Image by Elmer L. Geissler from Pixabay



Zou nu al willen slapen en ga dan ook op tijd naar boven. 

Jullie een natuurlijk ritme?




3 opmerkingen:

Bertiebo zei

ik heb geen wekker nodig en krijg te weinig slaap denk ik. Zou dat dan mijn natuurlijk ritme zijn

izerina zei

Ook als gepensioneerde ben ik al vroeg wakker. En ga tijdig naar bed

nicole orriens zei

Je hebt een fijn ritme als ik het zo lees. En een broodtrommel is inderdaad wel fijner dan een zakje is ook mijn ervaring.