zondag 17 december 2017

Zelf bekeken

Vandaag kleindochter thuis bezocht en zelf bekeken of ze er al beter uitziet dan toen ik haar aan slangen en apparaten zag liggen in het ziekenhuis en ik moet tot mijn vreugde bekennen: Ja!!!!!

Lekker meezingen met Baby-tv met babyliedjes (oh nee...dat was ik). Guitige oogjes en zin om alles weer te ontdekken. Of gewoon lekker bij haar moeder knuffelen of bij haar vader. En ondertussen nog even een slaapje doen. Zo zoet.

Heerlijk om even een paar uurtjes bij haar te kunnen zijn. Haar moeder vertelde dat ze nog wel een paar weken last kan houden van hoesten, maar dat moet slijten. Schijnt erbij te horen, bij een infectie via een bacterie.

En omdat ik me aanmeldde voor NS extra kon ik de reis ook nog eens, zonder extra kosten,  Eerste Klas maken. Dat viel eigenlijk wel tegen, want ik merkte weinig verschil. Ja, dat je ruimschoots keuze hebt uit een zitplaats, maar de stoelen waren hetzelfde, alleen roodgekleurd, er was geen extra koffie of thee of service van dien aard. Alleen een plekje in een "aparte' ruimte. Eigenlijk heel ouderwets het idee van een Eerste Klas.

De trein reed niet naar het station waar mijn dochter vlakbij woont vanwege werkzaamheden op die lijn en dus moest ik nadenken hoe ik daar dan wel kwam. Uiteindelijk ben ik gaan lopen vanaf een ander station, ook omdat nog meer bussen de reis extra duur zou maken. En aangezien ik toch meer moet bewegen, gold dat direct als mijn loopje voor vandaag. Als provinciaal vroeg ik mijn dochter of het in het donker ook veilig was, maar daar moest ze toch wel een beetje om gniffelen. Ja mam...

Had in de trein een heerlijk boekje bij me (uit de bieb); Flip van Marjan Berk. Echt heerlijk boekje om in de Eerste of Tweede klas te lezen.

Nu wacht ik tot mijn soepje is opgewarmd (heerlijke Dahlsoep) en dan vind ik het een fijne zondag geworden.

Afbeeldingsresultaat voor gif me so happy

Oh ja..ik zag bij Gerlinde van het Blog In het Hoge Noorden dat zij een tak voor voor het raam had gemaakt voor Kerstmis en dat vond ik zo'n leuk idee dat ik zoiets ook geknutseld heb van het groen wat ik voor mijn Kerststukjes had gekocht voor mijn dochter en haar gezin.

Nu doen zij niet echt aan Kerstmis maar ik zei al dat ze het ook als Zonnewende/Wintertak/het Licht komt-tak mag zien. Wat ze willen. Of achter de Rodondendrons gooien, is ook een optie.

Ik vond het in ieder geval een leuk werkje om te maken.




5 opmerkingen:

mirjam kakelbont zei

De terugkeer van het Licht vieren, vind ik het mooist van de maand december. Op Moeder Natuur kun je tenminste rekenen.
Fijn dat het beter gaat met je kleindochter!

pourquoi pas ??? zei

Wat heerlijk dat jullie kleine prinses beter gaat.
Veel liefs en ga kijken naar de tak van Vla. (zo noem ik haar)

Joanne zei

Heerlijk te lezen dat het beter gaat met je kleindochter. ook fijn dat ze weer thuis is.En Baby-tv, klinkt zo bekend!

Liefs Joanne

Anoniem zei

Heerlijk nieuws.

Bertiebo zei

Fijn!