Hij begon over het feit dat ik niet was komen opdraven op een afspraak, waar eerder over gebeld was, maar wat ik slecht kon verstaan, niets ervan kon noteren, want had geen pen en papier bij de hand, maaaar...dat hinderde allemaal niet mevrouw, want er zou nog een brief volgen met de details. Waar, wat en met wie. En al snel beeindigde de medewerker het gesprek voor ik goed en wel iets kon onthouden of opslaan in mijn duffe brein.
En nee, terugbellen op een ander tijdstip is heel ingewikkeld. Een brief sturen ook bleek.
Nu had ik al eerder een slechte ervaring met de fanclub en de edele kunst van het brieven versturen en toen had ik wel de optie om alles te noteren, dus belde toch maar netjes de dag voor de afspraak waar die brief met details bleef. Enfin...als trouwe lezer weet u hoe of wat en anders mag u hier (klik op de link) Link naar nog meer fanclubnieuws even teruglezen.
Dus ik vertelde dat ik wederom geen brief had ontvangen en derhalve niet wist wie wat en waar en daarom niet was verschenen op die afspraak.
Oh...dat was wel vervelend inderdaad dat ik geen brief had ontvangen.
Vroeg aan de medewerker of die brieven - want de eerste brief had ik ook nog steeds niet ontvangen - dan wel naar het juiste adres zijn verzonden.
Ja hoor, een adres in Lutjebroek op Korte Dijk.
Maar meneer, ik woon helemaal niet in Lutjebroek op Korte Dijk.
Aha.
Ben u onlangs verhuisd naar Lutjebroek op Korte Dijk?
Nee, ik woon hier al twintig jaar of langer.
Dat verklaart dan dat u geen brief heeft ontvangen. Heel vervelend. De medewerker - dat moet ik wel toegeven - maakte zijn excuses en kon in mijn dossier zien dat ik inderdaad niet in Lutjebroek op Korte Dijk woon.
Hij ging dit noteren en nodigde me voor een nieuwe datum uit. Ik schreef driftig mee en vroeg tot tweemaal toe of ik het juist had opgeschreven en legde ook uit wat dit met mij doet. Het maakt dat mijn 'senuwe' op scherp staan. Ik voel me zo gespannen, de hele periode tussen telefoongesprek en de niet ontvangen brief, die nu dus ergens met MIJN gegevens in Lutjebroek op Korte Dijk ligt. De uitnodiging voor dit nieuwe gesprek is overigens nog steeds niet ontvangen. Maar die zal dan ook wel in Lutjebroek op Korte Dijk liggen.
Hoezo prive gegevens bedenk ik me nu pas. Elk lullig blogje hier moet een verklaring afgegeven dat het blog goed omgaat met de gegevens van de lezers, maar de fanclub stuurt een brief met MIJN naam en details zo maar naar iemand in Lutjebroek op Korte Dijk.
Er stond een bericht voor mij klaar in Mijn Overheid dus ik opende dat gisteren. Het algoritme van de fanclub volgend, vermoedde ik dat het mijn betalingsspecificatie over die week was.
Maar hela hola.....wat een leuke verrassing.
Het was een digitaal bericht - dan kan het wel supersnel - dat mijn uitkering per direct gestopt werd!
Want ik was niet op die afspraak komen opdagen. Heel apart want ik had toch echt met die medewerker van de fanclub doorgenomen waarom dat zo was en dat het het resultaat was van de foutieve adressering van de fanclub. Al een tweede maal zelfs. Dat gaf de medewerker aan mij door met excuses. Nog een dag voordat deze mededeling werd gemaakt waarin ik 'op mijn donder' kreeg. Kanniewaarzijn en toch is het zo. Deze informatiestromen hebben elkaar dan kennelijk gekruisd of zijn nog onderweg naar elkaar. Of stromen gewoon vrolijk naast elkaar.
Gelukkig ben ik nog secretaresse genoeg om alles te noteren zoals naam, tijd en broekmaat van de medewerker aan wie ik eea heb doorgegeven en wie mij belde voor een nieuwe afspraak.
Maar alweer is dit de waanzin - de kanniewaarzijn factor - van de fanclub. Want ook dit bericht is geadresseerd aan het adres in Lutjebroek op Korte Dijk. Waar ik niet woon. Nooit gewoond heb en ook nooit heb doorgegeven als adres; de specificatie van de week ervoor staat gewoon op mijn correcte adres.
Denkend aan de Fanclub dan zie ik meerdere informatiestromen traag door oneindige informatiebrijen door de fanclubgebouwen gaan.
Kanniewaarzijn!
16 opmerkingen:
Ongelofelijk, fout na fout na fout maken ze daar! Maandag krijg je w.s een sorry`tje of een slap excuusje te horen en meer niet. Nou daar ben je echt mee geholpen.(NOT) Kanniewaarzijn maar eens daadwerkelijk inschakelen en ze dit in PITTIGE maar beleefde mail laten weten lijkt mij. Sterkte!
Warme groet, Veronique.
Om te janken dit...het zijn sadisten die daar werken, kannieanders.
Heb je wel eens gedacht dit te melden aan de Ombudsman? Die behandelen dit soort wangedrag van overheidsinstanties, en ze doen er echt, en op korte termijn, iets mee.
Ik kan niet reageren als Luz...
Zou er inderdaad wat aktie op ondernemen, ombudsman, krant oid. Dit is hemeltergend, hun onbekwaamheid bezorgt jou rolberoerte op rolberoerte. En jij mag er weer energie in steken.... te gek voor woorden! Sterkte, een deuk voor je vertrouwen als elke keer je grootste angsten uitkomen, worst case scenario. Je arbeidsongeschiktheid wordt nu door hen verergerd. Virtuele hug!
Mijn mond valt open .....
Marijke
(zit de vriezer nog vol?)
Jou zo langzamerhand een heel klein beetje kennende, denk ik niet dat je naar Kanniewaarzijn wil. Maar tsjonge, dat zou wel helpen.
Het is echt ongelooflijk. Ik zit me hier gewoon op te winden. Helpt niks. Probeer rustig te blijven. Je humor heeft je gelukkig nog niet verlaten, zie de broekmaat; hou vol
Verschrikkelijk. Dit is toch ziekmakend.
Aaaarghhh...vreselijk!
En wat goed van je dat je naam en info van het tweede telefoontje allemaal opgeschreven hebt.
Ik wil troostende woorden geven, maar het lukt me niet. Inwendig zit ik te schelden, op de fanclub, niet op jou.
Groet,Greet
Je kunt je er boos over maken, maar doe dat maar niet bewaar de humor en tot tien blijven tellen, want de molen blijven traag draaien. Wat er ook gebeurd. Groetjes
Ik heb het ook meegemaakt met verstrekkende gevolgen...
Heel veel sterkte gewenst!
Groet Lily
Wat een ellende voor jou. Het is zo herkenbaar! Er is een noodregeling trouwens voor dit soort gevallen om te voorkomen dat je tijdelijk zonder geld zit. Daar heb ik toen aanspraak op kunnen maken, 10 jaar geleden. Omdat ze mijn gegevens naar Amsterdam hadden gestuurd, ook al viel ik vanwege mijn woonplaats onder kantoor Alkmaar.
Succes! en veel sterkte!
Jeetje, wat erg! Stelletje idioten. Ze kunnen het toch niet zomaar stop zetten? Je hebt uit en te na uitgelegd hoe het zit. Keer op keer. Ze kunnen toch alles digitaal versturen. Net zoals de specificaties. Wat is daar zo moeilijk aan? Maar daar ben je nu niet mee geholpen. Wat een ellende.
Ik hoop dat er gauw een oplossing komt.
Liefs Joanne
MIJN HEMEL! Met hoofdletters, wat een ontzettende idioten zitten daar zeg.
Is het misschien een idee om de ombudsman in te schakelen
Ik zou net zo lang de fanclub blijven lastig vallen, zodat je wel je geld krijgt. Voor je gezondheid zou je wensen dat je weer een nieuwe baan vindt. Dat is volgens mij minder stressvol dan afhankelijk zijn van de fanclub. LZV
Oh Cellie wat een dramagedoe.. nou dat is nog zachtjes uitgedrukt.
Ik ga je volgende logje lezen hoor.. ben een beetje achter met reageren, maar lees wel! Veel sterkte en liefs... goh had je er maar wat aan hè..pfffff
Knuffel!
Een reactie posten