maandag 8 oktober 2018

SNAFU nog steeds

Wat ben ik blij en tevreden erover dat ik dit weekend in de grote stad was (eind gelopen naar de bushaltes verderop dus weer wat OV-geld uitgespaard haha, want ik moest alweer van mijzelf mijn wereld vergroten en aan mijn zoon vroeg of hij zin en tijd had om even ergens koffie te drinken. Eet ik wel de hele week omeletten.

Het voelt niet fijn dat iedereen voor mij betaald. Dus het was heerlijk om zelf dit rondje te betalen. En hoera voor de Albert Heijn zegels.

Heb inmiddels ook wel door dat hoe meer ik me zorgen maak over de centjes, hoe 'groter' dit wordt. Laat ik het een beetje los(ser) en vertrouw ik op mijn goede financiele inzicht en overzicht, dan wordt/voelt alles wat luchtiger.

Goed te horen hoe mijn zoon over 'de toekomst' nadenkt, maar ook terdege beseft dat morgen alles anders kan zijn. Door een nieuwe financiele crisis, door ziekte, door een werkgever die andere ideeen heeft, de economie. En dat hij zelf dus moet nadenken hoe hij zo financieel onafhankelijk mogelijk wordt. Ook goed te horen dat mijn broer hem daarbij bijstaat.

Was zo blij dat ik voorstelde om elkaar weer even te zien en dat dit 'gewoon' luchtig was en niet zwaar en moeilijk en ingewikkeld en weet ik veel. God..wat hou ik toch van die jongen!

Ook fijn om gisterenochtend relatief vroeg op te staan voor een zondag, om live de F1 in Japan te bekijken en hoera, Verstappen op positie 3. Dat was een plezant begin van de dag. Ook weer even iets anders doen dan de gebruikelijke routine.

Truitje is af wat ik aan het breien was op mini-naaldjes voor het kleinkind van een vriend van me, knoopjes er opgenaaid. Dus nu kan ik een volgend truitje voor een vriendin van mijn dochter maken die een kind verwacht. Haha...zo komt Splinter wel door de Winter. Heel langzaam dan he...

Verder een lijst gemaakt met dingen die ik nog wil doen. Vooral veel regelzaken, maar ook een aantal dingen waar ik uiteindelijk, na het geregel, plezier van heb. Regeren is vooruitzien tenslotte.

Heb vanochtend eerst een script geschreven met daarin wat ik tegen de fanclub wilde zeggen. Hoe en de feiten en dat ik excuses wil in verband met overschrijding van mijn privacy. Gewoon dus uitschrijven. Letterlijk.

Dat was een goed idee, dat script, want zo vergeet ik geen belangrijke zaken, kon het van te voren, met alles uit mijn dossier, aanscherpen en toelichten en werd zo ook niet overvallen door het moment.
Ik weet dat ik goed ben in dit soort dingen. Dat ik ook een duidelijke telefoonstem heb (jaaaaaa...call center werk he..hahah) en dat ik weet dat ik mijn zenuwen uitstekend in bedwang heb als ik zo'n belletje doe.

Tevens een grote valkuil, want zo lijk ik dus helemaal niet bang, paniekerig of niet in staat om te werken. Men spreekt met een vrij normaal overkomend persoon. Geen jankerd of haperig sprekend. Ook niet schreeuwend (zo niet mijn stijl!). Maar wel to the point.

Dus dat schreef ik ook nog bij mijn script. Het effect van dit alles op mijn herstelproces. Kut met Peren dus.

Slecht slapen, veel verkeerd voedsel willen eten (aka dempingsgedrag), niet naar buiten willen, of helemaal niks meer willen, geen licht meer zien aan het eind van de tunnel, niet eens een tunnel zien. Waarheen waarvoor nergens voor, hef mij maar op.

En oh ja...zo uitermate vervelend dat ik niet onder behandeling ben bij een zielenknijper, want mijn geld is op. Of valt er nog wel iets te knijpen? Ben ik in staat om hieruit te komen. Ga ik straks mijn nieuwe levensjaar met nieuw elan in?

De fanclub medewerker gaf aan dat hij het in orde gaat maken. Dit vind ik nogal vaag, dus wat hij daarmee bedoelt en hoe lang duurt dit in orde maken dan? Uiteindelijk werd er toegezegd dat ik hierover wordt teruggebeld door de desbetreffende afdeling, vooral toen ik stond op excuses. Ga nog wel even bedenken hoe ik dit wil uitwerken. Vooral het effect op mijn herstel.


Dus uiteindelijk is het noch immer: SNAFU

Are We in a Snafu or Fubar State of Mind?


Oh ja: SNAFU  - komt vanuit WOII waarin soldaten de lamlendigheid weergaven in deze afkorting. Situation Normal - All Fucked Up.

FUBAR - Fucked Up beyond all Repair.







6 opmerkingen:

Christina zei

Knap gedaan, zo'n geregisseerd gesprek. Beloven is mooi, maar een ander moet het uitvoeren. Dus wat ik ooit meegemaakt heb helpt misschien. Als je betaling misgaat, vraag je om een bedrag wat het werkelijke bedrag nadert, of het hele bedrag, als voorschot. Ontvang je teveel, dan bel je netjes, bied je aan het teveel ontvangen per direct maar in ieder geval dit kalenderjaar, terug te betalen. Dat je het dit jaar wilt want je wilt het netto bedrag terugbetalen en niet het brutobedrag. En dat je daarvoor de juiste gegevens wilt ontvangen. En dat vastgelegde wil je schriftelijk en digitaal ontvangen.
Dikke kans dat je teveel krijgt, nooit een aanmaning, nooit een terugbetaling en na 5 jaar is het van jou. Het ersgte wat kan gebeuren is dat je teveel krijgt, dat het na de jaarwisseling is en dat ze het bruto terugvragen. Dan grijp jij terug op je aanbod, biedt aan om het netjes netto terug te betalen en heb je geen centje pijn.
Wat er meestal gebeurt is dat je het bedrag krijgt waar je rech op krijgt.
Allemaal scenario's die mijns inziens beter zijn dan 2 weken geen geld krijgen en er toch achter komen dat er niets geregeld is en alsnog weer 2 weken wachten.

Helpt dit?

Mevrouw W. zei

Slim om alles eerst op te schrijven wat er te zeggen valt, zodat je achteraf niet denkt van dit en dat had ik ook nog moeten zeggen.

Ik hoop voor je dat het in orde gemakt zal worden.

Zo ben ik al vanaf mei bezig om een factuur van mijn ouders bij hun zorgverzekering in orde te maken. De fout zit bij de zorgverzekering en ik heb al talloze keren contact met ze gehad en er wordt steeds beloofd dat ze het in orde gaan maken. Maar ja, dat zeiden ze in mei ook al. Het is echt om moedeloos van te worden!

Anoniem zei

Je vertrouwen is VBAP, ver beneden algemeen peil, pas als alles weer loopt komt er wat rust terug. Tot ze weer een fout maken, want dat blijft de verwachting. Goed dat je het zo aanpakt! Hopelijk werkt het nu eindelijk zoals het moet. Maar die kras op je ziel blijft nog wel een poos zichtbaar. Hug.

Anoniem zei

Ik zou bijna zeggen, kan je niet zo'n Pools tussenkantoortje inschakelen, die Poolse mensen die in hun thuisland vakantie vieren van de uitkering worden niet gecontroleerd(wegkijkend UWV)....sorry voor mijn cynisme...

Wat heb je dit weer grandioos goed aangepakt.Heel veel schouderklopjes voor jou! Qua toezegging van hun kant zijn ze niet SMART, we maken het in orde, is geen duidelijk concreet antwoord.Volgende keer misschien ook in je script zetten dat je concrete antwoorden wil,welke taken zij uitvoeren en per wanneer jij gewoon je geld op je rekening krijgt. Een SMART antwoord vragen/eisen.

Groet,Greet

Sylvia zei

Knettergek zijn ze daar.
Ik ben blij dat ik beter was voor het tweede jaar inging. Moet er niet aan denken met deze mensen te moeten dealen.
Vond 1 nogal incompetente (fout op fout en totale desinteresse) bedrijfsarts echt meer dan genoeg...

PetraH zei

Ik heb vanochtend telefonisch mijn excuses moeten aanbieden aan iemand omdat ik te lang gewacht had met mijn antwoord. Is niet makkelijk om te doen. (Ook al zijn de consequenties trouwens veel kleiner bij mijn werk). Maar ik heb ook maar aan jou gedacht en zeer oprecht mijn excuses aangeboden. En me voorgenomen om voortaan nog beter op te letten.

Heel veel succes!