zondag 19 juli 2020

Mooie film over een moeder

Wilde de film wel afkijken, maar mijn lijf gaf aan dat het wilde slapen. Dus maar later via NPOstart afgekeken. Prachtig. Raar dat ik na een tijdje toch wakker werd en de slaap niet meer kon vatten. Dus maar langdurig me met een luisterboek vermaakt. 

De film werd uitgezonden via NPO en heet 20th Century Women.

Speelt eind jaren 70 en gaat over hoe een alleenstaande gescheiden al wat oudere (55) moeder haar 15-jarige zoon zo goed mogelijk opvoedt in veranderende tijden. Ze roept daarbij de hulp in van haar omgeving. 

Iedereen rookt (nog). Er hangt een economische crisis in de lucht. Niemand heeft nog toegang tot internet, laat staan een mobiele telefoon of smartphone en al kijkende dacht ik hoe mijn leven er rond die tijd uitzag. 

In de omschrijving staat: Een ode aan de mensen die ons opvoeden en de jaren die ons vormen.





2 opmerkingen:

Bertiebo zei

Oh verdorie ik had hem nog op willen nemen. Vergeten

Firma Fluitekruid zei

Terug te kijken via npo!:-)

https://www.npostart.nl/20th-century-women/17-07-2020/POW_04418736