dinsdag 14 juli 2020

Vliegen met vleugels

Vliegende mieren!

Opeens krijgen ze een seintje: uitvliegen maar en dan zie je duizenden vliegende mieren.  Ze komen niet ver hoor, maar zijn wel duidelijk aanwezig. 

Gelukkig duurt dit nooit lang. Hooguit een dag. Of anderhalve dag. 



Eergisteren nog speciaal mijn bed uitgegaan om te kijken of ik Neowise kon zien. Zelfs mijn iphone kompas app aangezet. Moest ik toch aan de voorkant zijn van mijn huis om daar uit een raam die kant uit te kijken, waar Neowise te zien zou zijn. Richting Noordnoordwest. Helaas, pindakaas. Ik zag niets. Nog niet donker genoeg. En van die lantarenpalen in mijn zicht.

Misschien nog een keer een poging wagen. Jullie iets gezien?

Voel me trouwens momenteel helemaal geen 'arm wijf'; omdat ik allebei mijn kinderen heb gezien. De ene keer bij hem thuis en hij maakte superverse bonenkoffie voor me. Was goed om elkaar te zien, voor het eerst zat ik weer in de bus richting zijn stad. Lekker in de stromende regen. Maandenlang er niet geweest. Uberhaupt ergens geweest. Maar was goed dit bezoekje. Te praten over de impact van Corona. Op zijn werk, op zijn salaris en op zijn leven. En op het mijne. 
En mijn dochter en kleindochter gezien. Niet alleen gezien maar ook mee gespeeld en gesproken. Kon kleindochter de Zweedse klompjes aan die haar moeder op dezelfde leeftijd had. Smelt. 

Kennen jullie die uitdrukking 'om op te vreten'. Nou...ik heb kleinkindhonger! 








9 opmerkingen:

izerina zei

Prachtig woord kleinkindhonger.Ik hoop,dat je de komende tijd "goed te eten"krijgt

mrs H. te B. zei

;-0 Kleinkindhonger! Geweldige vondst! Laat haar maar oppassen (en ja, zooo herkenbaar, dat verlangen naar een klein-kind-knuffelen)....

Jeanneke zei

Kleinkindhonger... een ware woordkunstenares ben jij, lief mens.
Heerlijke Honger, Lekkere Trek... altijd en bijna niet te stillen :>)
Groetjes,

Jeanneke.

Anoniem zei

Prachtig! En zo gegund!

nicole orriens zei

Wat heerlijk dat je je kinderen eindelijk weer uitgebreid kon zien. Het klinkt ook heel gezellig!

Bertiebo zei

Oh dat is fijn voor je. Ik voel het mee, die kleinkindhonger.

pourquoi pas ??? zei

Wat fijn voor je dat je je heerlijke kinderen weer gezien hebt en dan die prachtige kleindochter, wat zal ze al groot zijn.
Heel goed van je dat je naar je zoon gegaan bent. Het doet een mens goed om het huis uit te gaan.

klaproos zei

:-) wat fantastisch,
ja ik kan me wel wat voorstellen bij je term kleinkindhonger hoor,

mirjam kakelbont zei

Dat is toch geweldig! Je hart juicht omdat je je (klein)kinderen hebt gezien. Daar draait het in het leven om: je dierbaren zien en knuffelen. Bijt maar een stuk uit dat wangetje (-:
Lieve groet.