vrijdag 20 november 2020

Afstrepen maar

Eindelijk een afspraak gemaakt bij de tandarts, na overleg met de zorgverzekering om zeker te weten hoe ik dit mag en kan aanpakken voor een saneringsplan. Heel druk bij de tandarts dus pas begin volgend jaar, maar dat dondert niet. Ik heb de eerste stappen gezet!! Trots op mijzelf.

Voor anderen iets wat je gewoon ieder jaar of half jaar automatisch regelt. Voor mij, de zorgvermijder en grote angsthaas voor hoge rekeningen van de tandarts, die ik niet kan betalen, niet. Al jarenlang niet dus. 

En dan wel even doorpakken als ik antwoord ontvang van de tandarts hoe wij dit gaan aanvliegen en direct de telefoon pakken en bellen voor een afspraak. Hoppa!!!

Ook begin van de week voor de ogen een afspraak willen maken, maar die zijn nog dicht tot volgende week (denk in verband met de Corona-Lockdown en de locatie waar dit is (in een ziekenhuis). Maar ook die afspraak regelen.

En dan ook maar direct wat gaan regelen voor mijn gehoor. Wat ook minder is geworden, dus niet dat het geluid van de tv slechter is geworden. Of dat mensen zo mompelen of dat het door die mondkapjes komt.

Hoppa: Ook maar direct dat bedrijfje beantwoorden die vanuit de gemeente mij achter de broek aanzit om aan het werk te komen. En mij voorstelt bij bedrijven waarvan ik nu al weet dat dit niet gaat lukken, want geen diploma of opleiding daarvoor. 

En natuurlijk mijn eigen sollicitatie weer de deur uitsturen. 

Was opgehangen, nadat ik 'm natuurlijk eerst in de machine heb gestopt in de ochtend na het opstaan. Heel fijn allemaal. 

Wat ik dacht en eigenlijk waarvoor ik me zorgen maakte, een lastig gesprek, bleek nadat ik dat even geparkeerd had, helemaal niet lastig te zijn. En snel opgelost door bij de bron na te vragen hoe of wat en klaar. 

Dus dat dubbele zorgen maken was ook al niet nodig. Twixen zitten per 2 in een verpakking vaak. Behalve die kleintjes, die zitten apart verpakt. 

En dan ook nog teruggebeld worden door iemand in mijn netwerk die mij wil voorstellen voor een betaalde baan ergens. In het werkveld waar ik graag terecht wil komen. 



Nu al weekendgevoel!




12 opmerkingen:

Bertiebo zei

Goed gedaan. Dat voelt fijn, dat snap ik!

Mevrouw W. zei

Jij laat gelijk alles doen: tanden, ogen en oren! Alvast succes bij de tandarts, ook al duurt het nog even.
Hopelijk wordt het iets met die betaalde baan, zou wel een mooi kerstgeschenk zijn...

Goudsjeblommen en geboen zei

In de revisie dus. Flink hoor om achter alles aan te gaan. Hoe oud ben jij ? Dat ze nog zo achter jou aan zitten.

izerina zei

Je pakt meteen de "revisie"goed aan. Ik duim voor je betaalde baan

Anoniem zei

Cellie 2.1...... applaus!

nicole orriens zei

Wat ben je goed bezig. Het leukste nieuws was aan het eind zeg: wat geweldig dat iemand uit je netwerk je ergens gaat voorstellen. Ik heb altijd het idee dat je veel meer kans maakt als iemand je persoonlijk voorstelt. Ik duim voor je!

Kliefje zei

Held! Go girl, trots op je.

Marlou zei

Ha Cellie,

dat gaat lekker: afstepen die hap!
Ben ik ook goed in. Streep streep streep.
Lekker gevoel...

Affirmatie voor de tandarts: met het grootste gemak en vol plezier kan ik de tandartsrekening betalen.
Joehoeee!
Prettig weekend!

Xxx, Marlou

Anoniem zei

Sterkte bij de tandarts en succes met het regelen voor je hoorproblemen en met het werkzoeken. Dat laatste is in deze tijd dubbel moeilijk.

Iris Papilio zei

Goed van je dat je er meteen werk van maakt. Anders blijft het toch in je hoofd spoken...

mrs H. te B. zei

G O E D Z O!!!!!!

Zuinigaan (Aaf) zei

Goed bezig!
Weet je dat je, als je hoortoestellen wilt, voor de zorgverzekering een verwijzing nodig hebt van de KNO arts? Dus met een audiogram bij de audicien ben je er nog niet.
De audicien kan wel gratis vaststellen of er sprake is van een dermate groot gehoorverlies (= vanaf 35 decibel) dat je in aanmerking komt voor hoortoestellen. Alleen vanaf een gehoorverlies van 35 dB vergoedt de zorgverzekering je hoortoestellen deels (75%). Mocht je gehoorverlies kleiner zijn, dan kun je je een tocht naar de KNO arts besparen en dus mogelijk ook een stuk eigen risico.