vrijdag 6 november 2020

Bieb dicht en toch een boek!

Op mijn ommetje nam ik een andere route en liep langs een buitenbiebje. Wat leuk! 

Dus toch maar even in het kastje (wat een leuk kastje, op ooghoogte op een soort paal, net als een vogelvoerplateau gezet) gekeken en dit boek meegenomen.





Kan ik volgende week er zelf ook wat in stoppen. Lijkt me wel zo eerlijk. 

Kwam goed uit, want woensdag was het dan weliswaar de laatste dag voordat de bibliotheken twee weken dichtgingen, toch ging ik er niet langs, terwijl ik nog maar één boek thuis had en daarin al op de helft was. Geen trek in een volle bibliotheek en zit momenteel opgehokt. 

Nou ja, uit eigen wil opgehokt, want mijn schoonzoon scoorde positief op de Coronatest. 

Nu heb ik hem al een tijdje niet gezien, maar heb wel mijn dochter en kleindochters vorige week gesproken en gezien. Eind van het bezoek kreeg mijn dochter door dat hij een positieve test had. 

Dus beter dat ik verder niet nog meer mensen in mijn bubble laat tot ik zeker weet dat ik niets heb opgelopen. Dus 10 dagen thuisquarantaine. Leuke uitdaging om uit voorraad te eten en koken. En zo te zien gaat dat prima lukken. Zonder ook maar één keer in die 10 dagen naar de winkels te moeten. Fruit is bijna op, maar goed, niet miepen. Gelukkig hebben we de vitamine C tabletten dus scheurbuik zal ik niet oplopen toch?

Lekker goedkoop ook. Maar vooral rustgevend. Weten dat als de zaken echt spelen dat ik nergens heen kan, ik nog wel even kan teren op mijn voorraad. Daar is de voorraad tenslotte voor. Niet om een mooi plaatje te hebben. Ook opmaken en aanvullen. Heeee...die zaken spelen NU dus echt. Want in thuisquarantaine. 

Loop alleen die ommetjes en dan nog met zorg de route en tijdstip gekozen. Dat is een verschil met de Eerste Golf. Toen hokte ik mijzelf helemaal op. Nu weet ik dat het gezonder is om naar buiten te gaan, te bewegen en me vooral niet gek laten maken door wat er in de media wel en niet wordt gepubliceerd.







10 opmerkingen:

Bertiebo zei

Oh dat is balen. Sterkte hoor

Mevrouw W. zei

Sterkte voor je schoonzoon dochter en de kinderen. Hopelijk komen ze deze tijd goed door.
Ik ben ook van mening dat frisse lucht goed is.

izerina zei

De kans,dat je het virus oppikte is klein. Sterkte met je thuisblijven en wandelen en fijn,dat je een alternatieve bieb hebt.

Anoniem zei

Duim voor jullie en met jouw kaarantenne komt het vast goed.

Marlou zei

Ha Cellie,

in "kaarantenne" (haha Vlasje) en toch zo goedgemutst zijn.
Ik geef je een compliment.
En dan gewoon je voorraden aanspreken. Lijkt me niet verkeerd.
Kan altijd weer aangevuld worden... na de Kaarantenne...

En dat je naar buiten gaat... geweldig!
Ik ben net terug en voel me energiek...
Allemaal winst!

Prettig weekend!
Marlou

nicole orriens zei

Wat een leuk boek! Ik heb die ook gelezen. Het is een intrigerend verhaal. Goed dat je nog wel dagelijks even een ommetje maakt. Dat is goed voor lichaam en geest.

pourquoi pas ??? zei

Allereerst hoop ik echt dat je die jas voor jezelf gekocht hebt. Het werd eens tijd datje jezelf eens ging verwennen.
Probeer toch eens liever voor jezelf te zijn.
Met dat AH zegelboekje was ik het niet mee eens.
Iemand die liever kleding koopt dan naar de fysio gaat? prima is een keuze.
Schoonzoon met Corona. Ik hoop dat je 3 schatjes heel erg gezond blijven.
Wat goed dat je weer een quarantaine oplegt en inderdaad lekker naar buiten. liefs van mij, zorg goed voor jezelf.

Iris Papilio zei

Dat boek heb ik idd ook gelezen. En mooie serie van deze Arlidge.
Hopelijk word je schoonzoon niet heel erg ziek. En hopelijk steekt hij je dochter niet aan.
Verstandig om in thuisquarantaine te gaan. Wij blijven ook thuis, op de boodschappen na (zwembad is ook dicht en Jan is nog niet helemaal hersteld van zijn val met zijn fiets) en ik kan nu ook weer een hele tijd vooruit! Lekker idee ja, helemaal waar!

Janne zei

Sterkte voor jou en de jouwen! Fijn dat je de quarantaine op deze manier door kan komen.

mirjam kakelbont zei

Een ijzersterkte serie van Arlidge. Op een na heb ik ze allemaal gelezen. Wat een bof dat jij die vond!
Knap dat je positief bent ondanks je quarantaine. Sterkte en dat virus het aan jou voorbij mag gaan...