maandag 23 november 2020

En toch is er altijd Licht.

Had er gewoon zin in, dus wel in het weekend met mijn studie bezig geweest. Niet urenlang hoor, maar wel bewust ingepland en interessant om dingen te leren over zaken waar ik al heel veel van weet. 

Zaterdagavond rustig aangedaan. Een breiproject weer helemaal uitgehaald. Het was toch niet zo zoals ik het voor ogen had en ach...het houdt me van de straat. 

Nog wat zaken op mijn afstreeplijst gezet, maar zo werkt dat gewoon. Van boven streep je wat af en van onderen schrijf je er wat bij.

Met mijn Scandinavische broer online geoefend met een vergaderprogramma, zodat ik van de week goed beslagen ten ijs kom als ik dat in het echt moet gebruiken. En die software snap en mijn camera (onthouden; schuifje open zetten) en audio het goed doen. 

Toch nog maar een was gedraaid en opgehangen uiteraard. En voor je het weet zit je weer in het schemer te typen. Wat is het al vroeg donker nu. 

Wel een ommetje gemaakt al had ik daar geen zin in, want zondag dan moet iedereen opeens een ommetje maken. Maar niet miepen, jas en schoenen aan en gewoon gaan. 

Volgende week zondag is het eerste advent. Toen ik het blog van Annemiek las over haar Kerstactie werd het al snel lichter in huis, zonder de lamp aan te doen. Doen jullie mee? Kerstactie Annemiek

Het doet mij weer beseffen dat we het allemaal in ons hebben om het leven van een ander te verlichten en daardoor ook dat van ons zelf. 


     Afbeelding van Pexels via Pixabay 


                                                               







11 opmerkingen:

Anoniem zei

Daar ben ik het volledig mee eens!

izerina zei

Ik geef regelmatig aan de voedselbank hier

Anoniem zei

Klopt helemaal.

Marlou zei

Goedemorgen Cellie,

wat een heerlijke dag vandaag: de zon schijnt en het is al lekker licht...
Ik heb het stuk gelezen van Annemiek. Mooi, dat ze dat doet, maar ik denk toch dat ik het dichterbij ga zoeken.
Hier om de hoek is namelijk een daklozen opvang: na de Sint ben ik de eerste met een fijn voedselpakket... in de loop van de dagen er naar toe pak ik een grote doos in met van alles en nog wat.
Fijn om dat te bdenken, dank je wel voor de tip!

Liefs, Marlou

Petra zei

Het klinkt alsof je een heerlijk weekend hebt gehad: wat fijn. Ik wens je vandaag weer een mooie mix toe van leren, groeien, onderhouden en genieten :-)

Iris Papilio zei

Oh wat herken ik die afstreeplijst... bij mij precies hetzelfde. En vaak vind ik dan de dingen die onderaan staan nog belangrijker ook...
Hoop dat je een lekker weekendje hebt gehad verder!

Jeanneke zei

Zolang ik zo rijk ben, dat er bij mij een raam opengaat waar een deur dichtvalt, deel ik van mijn weelde met diegenen die raam noch deur hebben; dichtbij, veraf, of ertussenin, zoals bij Annemiek.
Mooi, dat je er weer aandacht aan schenkt, Cellie.
Liefs,

Jeanneke.

Bertiebo zei

Klinkt goed Cellie

mirjam kakelbont zei

Al kan je maar iets kleins doen voor iemand, voor die persoon kan het groots zijn.
Ik wens je veel licht tijdens donkere dagen.

Firma Fluitekruid zei

Haha, dat van die lijstjes die ondanks het doorstrepen blijven groeien, herken ik.

En Annemiek heb ik hoog zitten, dus ik heb haar al eens gesteund met een kerstactie. Misschien doe ik het wel weer, je hebt me in ieder geval op het idee gebracht... En die laatste regel is heel erg waar.

Anoniem zei

Ontroerend mooi weer Annemieksmijmeringen en jazeker doe ik ook weer mee dit jaar!
Mina