zondag 22 november 2020

The Queen's Gambit met Dreetje

Keek op Netflix naar een serie over een vrouwelijke schaker, die briljant is, al vanaf jonge leeftijd. Op een gegeven moment verslaat ze alle huidige kampioenen, zowel in alle staten als landelijk in Amerika en gaat het nog groter aanpakken.

Dan oefent ze met een Amerikaan die ik alleen maar kon zien als Andre Hazes (de zoon van de echte) inclusief Babyface en vlasbaardje en snorretje. Focussen op dat soort dingen doet dan een beetje af van het verhaal, want ik vind dat een onaantrekkelijk type man (jongen). Uberhaupt vlassnorretjes.


Maar wel een mooie en interessante serie, niet alleen over schaken maar ook over persoonlijke groei.






3 opmerkingen:

Iris Papilio zei

Ben aan het twijfelen om daar aan te beginnen... Denk dat het misschien een beetje te zoetsappig is en dus niks voor Jan...
Maar we kunnen het proberen. Als het niks is stoppen we er heel makkelijk weer mee. Fijne rest van de zondag Cellie!

Firma Fluitekruid zei

Ik vond hem geweldig! De acteurs, de sfeer, de stijl, de soundtrack...Alles! De cowboy met vlasbaardje was ook mijn type niet, maar dat vond ik juist leuk, dat al die schakers een beetje excentrieke figuren waren. Ik heb er zo enthousiast over verteld, dat mijn man de serie ook wel wil zien. Deze serie is alles behalve zoetsappig.

mrs H. te B. zei

Ik wil vrijen met een échte baard - niet met zo'n snorretje wat nog door moet breken! (Oh, die fantasieën van mij, in deze tijd!)