donderdag 12 november 2020

Naar de film

Via een link kreeg ik een tip dat er gedurende 18 dagen elke dag een gratis film te bekijken is op Pathé. Wat leuk!! Vooral omdat ik al heel lang niet in de bioscoop ben geweest. Ja, ons ben zunig. En dan ook nog Corona.

Bekeek dus een aantal films. Sommige niks an, maar omdat het me niets kost, is de psychische schade ook niet zo groot. 

Bekeek de spannende film The postcard killings gebaseerd op een boek van Liza Marklund. Goede thrillerschrijver en zij schreef ook mee aan het script. Ook leuk om al die plekken in Europa te zien. Het station van Helsinki herinner ik me nog goed. Kom je vanuit het vliegveld zo in het centrum aan. Op het vliegveld hypermodern. In het centrum oude glorie. Nou ja, iets buiten het centrum en dan nog 'eventjes' een eind door de kou en sneeuw met je rolkoffertje (die niet echt lekker rolt op de sneeuw) lopen naar het hotel, wat aan de andere kant van de stad ligt. 

Anyways...het ging ook over de Liefde die film en al snel kwam het beeld van Amor en Psyche voorbij. En toen dacht ik aan een blog wat ik onlangs ontdekte waar het hele verhaal zeer smakelijk en uitermate mooi geillustreerd aan de hand van allerlei kunst, wordt verteld, iedere keer een stukje. Goed om de mythen en sagen en oude Godenverhalen weer te lezen. De bron van onze verhalenkunst.

Goed voor mijn brein, dat heen en weer hoppen en associaties maken. Ik hop me gek in mijn hoofd.

Haakte een mand met daarin Sint Maarten snoeperijen aan een lange gardena-stok met klein harkje aan het eind en zo kon ik op ruim anderhalve meter toch veilig iets uitdelen. Voor dat ene kind dat toch langskwam. Nou, drie. Dus pak maar wat meer jongens!

Word altijd blij van uitdelen. 


Bij jullie nog Sint Maarten gevierd?









11 opmerkingen:

Bertiebo zei

Nee. Hier geen Sint Maarten. Dat hoppen en associëren doe ik voortdurend. Niet alleen in mijn hoofd ook op mijn blog

izerina zei

Zeker leuk om in een film plekken te zien,waar je geweest bent.Hier is geen st maarten en Halloween ging ook niet door

Jeanneke zei

Eén kindje van een jaar of drie kwam zingen, met vader en moeder en baby in de kinderwagen erbij.
De mand met lekkers stond op de verhoogde stoep voor de deur klaar; zo kon ze veilig (veel) pakken en ik uitdelen.
Ik werd er blij van.

Jeanneke zei

Voor alle duidelijkheid: vader en moeder niet in de kinderwagen.....:>)
Groetjes,

Jeanneke.

Marlou zei

Ha Cellie,

leuk... die gratis films van Pathé.
Zit altijd wel een goeie tussen...

nee, Sint-Maartn werd hier niet gevierd.
Ik had alle lichten aan,m een schaal met wat lekkers én mandarijnen...
En wat denk je?
NIEMAND!

Toen ben ik dat k*tlied zelf maar gaan zingen.
En het lekkers bewaar ik voor bij de koffie...

groetjes!

Nietzomaarzooo zei

haha...ik zag het al voor me!

pourquoi pas ??? zei

Bij ons niks ander komen alleen de 4 buurkinderen langs maar wist dat ze niet zouden komen. Wat leuk dat je weer zoveel moeite hebt gedaan.

Firma Fluitekruid zei

Leuke tip, ik ga die film kijken!

mirjam kakelbont zei

Geen Sint Maarten hier! In de verre omtrek niet.
Ik zou graag Bond willen zien in de bioscoop... De laatste film die ik zag, hadden we met zes personen de hele zaal voor onszelf.
Groetjes.

Iris Papilio zei

Je bent toch maar mooi met van alles bezig en dat is hartstikke fijn!
Heb gezocht naar "The postman killings" maar helaas is het maar een dag te downloaden. Ik houd heel erg van Scandinavische series ook en lees graag thrillers van Scandinavische en IJslandse schrijvers. Jammer.. maar niks aan te doen. Wel een leuke geste van Pathé thuis, dat wel!

mrs H. te B. zei

;-) Over heen- en weer hoppen gesproken: ik zag die volle kinderwagen al voor me!!!