maandag 29 november 2021

Boekaanrader: Lichte jaren

Haalde vorige week uit de bibliotheek twee boeken. Had mijzelf op rantsoen gezet. Was nog bezig met het jurkje voor kleindochter en een te grote stapel nog te lezen boeken zou me alleen maar leesstress opleveren in plaats van ontspanning. 

Moet
Uit
Binnen 
Leentermijn!!!

Doe ik natuurlijk zelf; dat ik daarvan stress ervaar. Maar goed; Een van de boeken was een eerste van een reeks, ze stonden er allemaal in de bibliotheek (hoera!). De boeken over de Cazalets. Het eerste boek; "Lichte jaren" meegenomen.

Via de schrijfster Nicolien Mizee had ik al gehoord hoeveel plezier zij had bij het lezen van deze boeken, dus ze stonden al lang op mijn lijst. Maar hoewel zeeën van tijd, geen concentratie. Zag ze wel vaker liggen in de bibliotheek, die boeken, maar de dikte (500+ bladzijden) hielden me tegen. Maar nu dus niet. Gewoon aan het eind van de dag even zitten met een kop thee en dan lekker lezen. En kijken hoever ik kom binnen de leentijd. Niet echt een boek om in bed te lezen, te zwaar haha om goed vast te houden zonder koude schouders te krijgen. 

Maar fijne schets van een tijdperk, een familie en alles daarom heen. Dat Hillary Mantel een aanbeveling deed, dat zegt ook al iets.

Een rustpunt in de dag. Heel bewust gemaakt. Want kan blijven doorjakkeren, maar daar eindig ik niet heel ontspannen door. 








7 opmerkingen:

KnutzEls zei

Veel plezier. Prachtige boeken.

pourquoi pas ??? zei

Ik hoop dat je veel rust en plezier zal kunnen vinden in het lezen van je boeken. Als ik lees van de stress waar jezelf "schuldig" aan maakt denk ik uit ervaring; is dat wel zo? is het echt zo makkelijk als het lijkt? Na al die jaren weet ik dat het niet zo makkelijk werkt. Je kan een beetje de dingen aanpassen maar volgens mij veel niet.
En dan een jurkje met sterretjes voor 1 van je sterretjes. Sterretjes in het donker. Gelukkig bestaan ze om ons het leven leuker te maken. liefs.

Anoniem zei

Oh, zo jaloers, je hebt nog 4 heerlijke boeken te gaan :)
Als deze uit zijn, en ze bevielen, dan is Carmen Korn, de Nieuwe Tijd trilogie ook heel fijn.
https://www.boekbeschrijvingen.nl/korn-carmen/korn.html

Dorothes zei

Inderdaad echt een aanrader !!!

Lena zei

Fantastische boeken inderdaad. Veel leesplezier!

riet zei

Dat wordt genieten. Ik vond het heerlijke boeken. Je moet ze af en toe even wegleggen om na te denken……

camperavonturen van Erik en Wilma zei

Veel plezier met de Cazalets. Heerlijke boeken.