vrijdag 12 november 2021

Daar wordt aan de deur ge..

Zat op mijn thuiskantoor en de temperatuur in huis was 16,5 graden. Dat is het op mijn werkplek op kantoor nooit hoor. Altijd warm. 

Toen ik in de avond naar bed ging dacht ik dat het misschien wel fijn zo zijn een warmwaterkruik in bed te hebben. Door de warmte sneller in slaap vallen. Kreeg een soort van flash in mijn hoofd, nog voordat ik die kruik erbij haalde dat mijn hele bed onder water was gelopen door die kruik. Nou ja...Stel je niet zo aan joh!

Bleek bij het vullen dat er een scheur in zat. Dag kruik! Het water gutste er zo uit. En fijn die flash/waarschuwing van het Universum.

Zat me gisteren toch een beetje te verheugen op Sint Maarten. Leuk die kinderen aan de deur en die lieve liedjes en de ouders aan het begin van de tuin die staan wachten. Brandend lantaartje buiten gezet.



De bel ging maar twee keer. Heb zelfs de ontvanger van de deurbel naast me gezet op tafel, want dacht echt vanwege doofheid dat ik de bel niet meer hoorde. Die kinderen die kwamen heb ik handenvol lekkere dingen meegegeven. Moet op! De rest zag ik allemaal de andere kanten op lopen. 

Och rijd toch niet stilletjes mijn huisje voorbij!

En was nog wel in mijn (nogal late) pauze even snel wat snoep gaan scoren. Alles al bijna op en opgeruimd hoor in de supermarkt. Op het allerlaatst ingekocht, zodat ik zo min mogelijk zelf in de verleiding zou komen. 

Kriebel krabbel kruisje, niemand belt aan bij mijn huisje!


10 opmerkingen:

Lot zei

In mijn vorige woonplaats heb ik er nooit wat van gemerkt en hier woon ik te ver buiten het dorp om te lopen.

Bertiebo zei

Het was hier wel wat drukker dan de laatste keer. Mooie zelfgemaakte lampionnen ook. En over de kruik: dat is hier voor mij onmisbaar. Ik heb er twee en het verwarmt mij beter dan de verwarming. Niet in bed, maar gewoon 's avonds op de bank

pourquoi pas ??? zei

Het was bij jou drukker dan bij ons. Bij ons maar 1 keer. Zoals ieder jaar trouwens. En wat die kruik betreft; is jaren gelden hoor maar nog steeds kan ik mij rot voelen als ik er aan denk. De X was door zijn rug gegaan en ik maakte warme kruik met kokend water maar had hem niet goed dichtgedaan dus was de rug ook nog verbrand. Nou ja na al die jaren kan ik klein glimlachje niet onderdrukken. maar toch wel?

Jeanneke zei

Jaren terug kwam er 1, even later waren ze met 2 en gisteravond kwamen ze met zijn 3tjes, klein broertje in de wandelwagen, bij mij zingen. In de plensregen, verzopen katjes, schatjes van verderop aan de streek.
Dat was alles,
Ook lekker royaal uitgedeeld uit een volle schaal, want op meer gerekend. Heerlijk, voor hun en voor mij.

Marlou zei

Hoi Cellie,

hier maar één keer op de bel gedrukt.
4 pittege grietjes met lampionnetjes en een zakje voor het snoep.
Maar ... ik was het vergeten.
Had gelukig nog mandarijntjes.

Wat een mazzel, dat het universum je waarschuwde voor die kapotte kruik! Dank je wel Universum!!

Groetjes, Marlou

Ellen zei

Bij ons is niet één keer gebeld. Wij wonen meer in het centrum waar nog maar weinig jonge kinderen wonen. Wij zijn het gewend. Het zou eerder vreemd zijn als de bel wel zou gaan.

Anoniem zei

Plaats deze reactie gerust niet, maar lees hem aub wel.
Misschien dat de kinderen van vorig jaar zich nu te groot voelen? Bij ons was het raar rustig met haloween (en kregen we eerdere jaren best veel groepjes langs)
Over de temperatuur op je thuiskantoor: pas aub op uw handen/armen/schouders/rug...! Misschien doe u het al wel hoor, maar te vaak bij relatief lage temperatuur werken kan zoveel verkramping en pijn geven! M'n man werkt thuis, maar werkt met vest en lokaal kachteltje (electrisch) en/of van die handschoenen zonder vingertopjes. Zijn doorbloeding is wat minder in de handen waardoor hij vorige winter zelfs even winterhanden kreeg. Ook bleek hij door het net iets kouwelijk (is in de schouders gedoken) zitten heel veel verkramping in schouders gekregen te hebben.... 'k Volg uw blog al een tijdje en ik gun u zo dat u 't werk op zo prettig mogelijke manier kunt doen! Vriendelijke groet, Wilma

Nicole Orriëns zei

Wat bijzonder die ingeving van de kapotte waterkruik zeg!

Marlien zei

Hier ook niemand. De buurtvereniging had wel een oproep gedaan, dus buitenlantaarn was aan en een dienblad vol zakjes chips op de trap klaargezet.
Maar helaas bleef het stil.

Anoniem zei

Hier is het ook regelmatig 16 graden. Ik heb een heerlijke elektrische onderdeken in bed, tien minuten aan en ik slaap heerlijk. Ik vond het op een gegeven moment toch praktischer om een elektrische deken te hebben...ik zag dat enkele oude van dagen niet meer netjes of veilig een kruik kunnen vullen, terwijl ze juist dan wel vaker warmte nodig zal hebben. Dus mezelf verwend met een elektrische deken(aanbieding natuurlijk)