woensdag 24 november 2021

Bros bros bros

Zo dan: Had me vandaag al voorgenomen om gewoon even flink en lekker door te werken. Dat betekent heel wat taken afstrepen van mijn takenlijst voor die dag. Allemaal eigenlijk! Elke dag weer nieuwe zaken of dezelfde zaken in een andere verpakking.

Planners, die niet kunnen plannen haha! Die precies doen wat besproken is om het juist niet meer zo te doen. Maar ja...niemand op kantoor die het tuig in de gaten houdt he.. :) 

Voel ik het toch wel jeuken als ik (te) vroeg begin en (te) laat eindig, vrijwel elke dag. Rond 14.00 uur bedenk dat lunchpauze eigenlijk wel even nodig is. En ook besef dat de collega's die al die dossiers behandelen (ik maak ze alleen, inhoudelijk doe ik er weinig meer mee, dat is mijn functie niet en trouwens ook mijn beloning is daar geheel niet naar hahah!) een enorm grote werkbelasting hebben. Te groot. Een aantal afgebrand thuis. Mensen die 'opeens' vrij nemen, want bijna over de rooie. Collega's die zijn opgestapt niet vervangen (nog). Pffffff...

Een heel ongezonde werkomgeving lijkt het zo. En dan nog de druk dat het hele clubje over een tijdje niet eens meer weet of ze dit werk hier kunnen blijven doen, want aanbesteding hangt in de lucht. Als een soort van zwaard van Damocles. Wat gaat er dan met al die dossiers gebeuren; al die clienten?

Dus ik moet mijzelf scherp(er) in de gaten houden. NIET op niet-werkdagen toch nog even wat werk doen. Hou je uren bij en neem op tijd een dagje vrij. 

En ontspan. Zoek vooral de luchtigheid en lichtheid der dingen.


Afbeelding van LoggaWiggler via Pixabay 










5 opmerkingen:

Anoniem zei

De eindverantwoording ligt nog altijd bij je werkgever. Relax don’t do it…..

izerina zei

Wat moeilijk voor iemand met plichtsbesef

Marlou zei

Mooi Cellie,

jijhebty het in de smiezen.
Je weet wat je moet doen: op tijd pauzeren.
En op tijd opruimen en klaar!
Hele goeie.

Groetjes, Marlou

klaproos zei

laptoppie dichtklappen en zeggen klaar....

cellie jij kunt dat

mrs H. te B. zei

Ha, wat een ongezonde werkplek! En wat goed dat je (in ieder geval voor een deel) je grenzen goed in de gaten houdt. Misschien een tip: ik heb op mijn telefoon een paar alarmen aangezet - om op tijd te stoppen met werken, of in ieder geval herinnerd te worden aan einde werktijd - zodat ik bewust moet kiezen: op tijd stoppen, of toch nog de klus waar ik mee bezig ben afmaken - maar in ieder geval niet meer gedachtenloos tot ver in de avond doorwerken (en pas denken dat ik moet stoppen als ik al omval van de honger naar mijn avondmaaltijd...)