dinsdag 17 januari 2023

De edele kunst van kort vergaderen

Die beheerst mijn leidinggevende niet. Na alles besproken te hebben, begint hij gewoon nog een keer van voren af aan. Tot wel drie keer toe. Tot ik er zo gestoord van werd, dat ik hem zei dat we dit allang besproken hebben en het wel klaar is nu. Want je treedt in herhaling! En stond op om aan te geven dat ik er echt klaar mee was. Krijg daar echt accuut jeuk van. Incompetente mensen op dat soort posities. Zal wel zijn omdat hij a. beschikbaar was en b. Niets kost.

Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren kwijt aan stompzinnig gelul (ik luister teveel naar de podcast van Maarten van Rossem) wat prima even over de mail zou kunnen. Nee joh...de halve afdeling bij elkaar roepen.  




Halve middag naar de filistijnen. Plus dat de CRM-software niet doet wat hij moet doen, dus ik moet alles controleren en nog steeds handmatig uitvoeren. 

En, ik zou bijna schrijven uiteraard, had de trein terug 'opeens' vertraging. En het regende. 


7 opmerkingen:

izerina zei

ERg he? Ik heb vroeger vaak gezegd bij een sectievergadering "Dames privé verhalen na afloop s.v.p."

Luz zei

Allemáál gék makend!

Anoniem zei

Goed dat je het zei en opstond. Kreeg je steun? (Bertiebo)

nicole orriens zei

Mijn man had er ook zo eentje. Sinds ze weg is gaan de vergaderingen ineens veel sneller!

Sylvia zei

VRESELIJK, zulke mensen.

mrs H. te B. zei

... en ik denk altijd: c. een man is (en DUS competent) (?)

Mijn uitsmijter tijdens vergaderingen: OH-en doe je maar in de kroeg, na afloop, NIET tijdens de vergadering!

Petra zei

Wij hadden er eentje die eerst een uur met de mensen meepraatte over minder belangrijke ergernissen (ja, heel erg dat Pietje de vuilnisbak niet altijd sluit na gebruik), en dan hét cruciale punt maar weer doorschoof naar de volgende vergadering.

Een chaoot met hele goede bedoelingen, maar gek genoeg kwam er nooit iets van.

Nog altijd beter dan die andere slijmbal die wél zijn geheime agenda doorvoerde terwijl hij ons intussen over onze hoofdjes aaide dat het allemaal wel mee zou vallen.