dinsdag 10 januari 2023

Omhoog en omlaag

Trein heen reed op tijd, net als de bus. En er was regen, zoals voorspeld. Omdat ik al ruim voor 08.00 uur op mijn werk was, wilde ik nu echt een keer om 16.30 uur weg, maar uiteraard was daar een belletje dat ik echt moest afhandelen en dus maar een trein later genomen. In de wetenschap dat alle tussen-opties weer mogelijk zijn volgens de dienstregeling, maar die haalde ik niet. 

De trein reed op tijd, de bus was net weg, de volgende al propvol bij aankomst maar ben ondertussen gehaaider in het snel instappen en hoppaaaaa naar de zitplaatsen. Naast iemand waar de meesten niet naast gingen zitten.  En dan de fiets bij de bushalte even afdrogen, alles weer in de fietstassen proppen en huiswaarts.

Waar mijn avondeten alleen nog opgewarmd hoeft te worden. Even nadenken over de outfit voor de volgende werkdag en dan hoeft er wederom niets meer qua verplichte nummertjes. Waar ik ook nul energie voor heb, verplicht of nummertjes. Alleen nog even de afwas doen en de keuken netjes maken.

Nieuwe collega, maar die zou de leidinggevende begeleiden. Als je weet dat hij erg slecht is met systemen etc, kan je wel op je vingers natellen dat simpel kunnen inloggen niet ging lukken. Dus zat de nieuwe collega voornamelijk veel uit zijn neus te eten. Ook omdat de leidinggevende niet veel inzicht heeft in het reilen en zeilen van de dagelijkse gang van zaken. 

Net als een andere collega die dacht even buiten diverse protocollen om wel iets te kunnen regelen. Gaat niet; gaat altijd via de dikke deur. Maar dan al direct een zinloos mailtje uitsturen naar her en der. Vraag het mij: ik weet namelijk alles (hahaha....nou ja, ik schrijf dingen op en weet hoe de hazen lopen zeg maar). 

Genoeg gehopt. Omkleden in relaxkleding (dan blijft kantoorkleding netjes) en klaar. 

Hoe opwindend deze dag. 

Nou ja, behalve dan dat ik een kind nog net kon tegenhouden die met haar moeder op het station de roltrap naar boven nam, maar niet zo stabiel stond. Ze dreigde naar beneden te vallen. Stak mijn arm uit en kon haar op die manier opvangen. Arm wurmpje. Waar een grote laptoptas al niet goed voor is. Beetje uitgerekte arm, maar nou ja, als dat alles is.




2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat fijn dat je dat meiske voor een val kon behoeden!
Zoiets maakt je hele dag goed.

Een hartelijke groet van Jo.

nicole orriens zei

Wat fijn dat je avondeten alleen nog opgewarmd hoefde te worden. Het lijkt me niet fijn als je dan nog helemaal moet gaan koken.