donderdag 5 januari 2023

Lampje

 Altijd fijn, 'even' de batterijen van je fietslamp vervangen. Dat doe ik denk ik 1 x per jaar en dus weer vergeten hoe. Online gekeken voor handleiding. Niks te vinden. Dan maar morren en wrikken.

Eerst de lamp van de fiets afhalen, dan kan ik er beter bij. Dan proberen open te maken - zo simpel, maar de kracht in mijn vingers is niet optimaal, dus ook kleine platte schroeverdraaier erbij, haaaa....open, batterijen eruit, batterijen erin, klepje er weer op en...

Niets.

Geen licht.

Nog een keer dus.
Krijg 'm niet meer open. Laat even liggen en adem in en ook weer uit. Doe even wat anders. Komt goed.

Nog een keer:
Geen licht.

Nog een keer:
Doe nieuwe batterijen erin.
Geen licht.
Nog een keer:
Doe de batterijen andersom erin ook al geeft het plaatje aan waar de plus en waar de min kant moet komen..

En weer open wrikken; wordt tureluurs van mijn kennelijke onhandigheid of gebrek aan kracht of inzicht.
Weer geen licht.

Nog een keer, want ik zie dat de constructie niet helemaal aanklikt en goed zit. Dus kennelijk maakt niet alles correct contact met elkaar.

Open wrikken
Batterijen nakijken, er ligt er eentje inderdaad niet diep genoeg. Weer het deksel erop klikken en op hoop van zegen: Ja, er is licht!!

Koplamp weer op de drager gemonteerd en blij dat ik weer goed licht op de fiets heb. Weet hoe onzichtbaar je in het donker kan zijn. 

Nu mag ik wel even naar de gemiste afleveringen van Lampje kijken vind ik. 






4 opmerkingen:

Ellen Tedaldi zei

Ik heb lampjes die ik met USB kan opladen (via kabel van mijn mobieltje of via notebook). Heerlijk!

izerina zei

Jij bent handig

Sylvia zei

Ik kan mij dat gekloot ook nog herinneren ja. Elke keer was ik weer vergeten dat het ook met een simpel klikje kon, in plaats van grof geweld.
Nu heb ik een ander systeem: jieha!

Alice K. zei

Hihi heel herkenbaar! Knap dat je doorzette en nu weer licht hebt!
Inderdaad heel belangrijk om zichtbaar te zijn als fietser.

groetjes, Alice K.